عکاس دوران دفاع مقدس گفت: عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بودم که با شروع جنگ تحمیلی به منظور ثبت و قایع و حماسه آفرینی های رزمندگان و انتقال این مجاهدت ها به نسل های آینده کشور، به جبهه رفتم. من به جای اسلحه، دوربین به دست گرفتم تا در جبهه‌ها جهاد کنم.
کد خبر: ۸۷۵۱۸۹۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، در برهه‌ای که مهمترین رویداد تاریخ معاصر کشور رقم می‌خورد، لازم بود که این واقعه ثبت شود؛ واقعه‌ای که به‌یادماندنی‌ترین حماسه‌ و مقاومت مردمی را در برمی‌گرفت. برای ثبت این رویداد بخش مهمی از کار بر عهده عکاسان بود. عکاسانی که باید با هوشمندی، شجاعت و خلاقیت و در سخت‌ترین شرایط، تصویری را برای همیشه ماندگار می‌کردند. ضمن اینکه بر اساس امکانات و تجهیزات آن دوران، عکاسی و چاپ عکس خیلی سخت‌تر از امروز انجام می‌گرفت.
حال بعد از گذشت حدود 36 سال از واقعه مهم جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران، باید این عکس‌ها به نوعی در قالب مجموعه‌ای مجزا در اختیار مردم قرار گیرد که در این خصوص انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در تازه‌ترین انتشار خود اقدام به چاپ کتابی از عکس‌های «علی فریدونی» ـ خبرنگار و عکاس بازنشسته خبرگزاری جمهوری اسلامی ـ طی دوران جنگ تحمیلی کرده است. کتابی که آثارش نمونه‌‌های سرآمد این ژانر از عکاسی محسوب می‌شود.
 
علی فریدونی عکاس دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار کوله بار با اشاره به خاطراتش در زمان دوران دفاع مقدس گفت: عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بودم  که با شروع جنگ تحمیلی به منظور ثبت و قایع و حماسه آفرینی های رزمندگان و انتقال این مجاهدت ها به نسل های آینده کشور، به جبهه رفتم.  من به جای اسلحه، دوربین به دست گرفتم تا در جبهه‌ها جهاد کنم.
 
وی افزود: تجربه  حضور در  مناطق جنگی را نداشتم و حتی تا آن زمان شلیک گلوله را هم ندیده بودم اما به جبهه ها رفتم.
 
فریدونی عنوان کرد:  ابتدا به مناطق عملیاتی غرب رفتم، سپس به جبهه های جنوب کشور و مجموعه عکس هایی که تهیه کردم مربوط به سال های 1359 تا 1369 هستند.
 
وی با اشاره به اینکه در سالیان اخیر  انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس تعداد 224 عدد از این عکس ها را در قالب یک کتاب چاب نمود  است عنوان کرد: این مجموعه درد دل یک عکاس با نسل های امروزی است .
 
این عکاس دفاع مقدس تاکید کرد: حاصل 33 ماه حضورش در جبهه هاي جنگ 25000 فريم عكس است كه در آرشيو ايرناست./


 

 


منبع: سایت کوله بار
ارسال نظرات