فرمانده منطقه یکم امامت نداجا گفت: نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به صلح و امنیت اعتقاد دارند و نیروهای دریایی در این امر پیش‌قدم هستند.
کد خبر: ۸۷۵۱۹۱۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر دریادار حسین آزاد شب گذشته در مراسم ضیافت شام که بر روی عرشه ناو ایتالیایی «یورو» برگزارشد ضمن تقدیر و تشکر بابت مهمان‌نوازی مسؤولان و فرماندهان ناو یورو اظهار داشت: قبل از هر چیز از دست دادن تعدادی از مردم کشور ایتالیا را در حادثه زلزله چندی قبل تسلیت عرض می‌کنم از تمامی مقامات لشکری و کشوری ایتالیا بالاخص سفیر ایتالیا در ایران و نیز وابسته نظامی این کشور بابت این مهمانی کمال تشکر دارم.

وی افزود: چند سال پیش ناو یورو در بندرعباس حضور پیدا کرد که فرماندهی معظم کل قوا فرمودند؛ به خط‌شکنی خود اعتماد کنید و این را ما به فال نیک می‌گیریم.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا گفت: این دید و بازدیدها بیانگر این است که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به صلح و امنیت اعتقاد دارند و نیروهای دریایی در این امر پیش‌قدم هستند.

در ادامه فرمانده ناو یورو ضمن خیر مقدم به مهمانان ایرانی از حضور فرماندهان منطقه یکم امامت و استاندار هرمزگان ابراز خوشحالی کرد و افزود: از تمامی فرماندهان و تمامی کارکنان و همکاران در نیروی دریایی ایران که از بدو ورود ما تا کنون زحمات زیادی کشیده‌اند، تشکر می‌کنم.

مائورو کونچاتوری سفیر کشور ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران در ادامه این مراسم نیز با تشکر از مسؤولان ایرانی و ایتالیایی گفت: در جریان بازدید نخست وزیر ایتالیا با عالی‌ترین مقامات ایرانی، تعمیق بیشتری بین دو کشور در تمامی زمینه‌ها به‌وجود آمد و بر آن تأکید شد و امروز تمامی بنادر کشور ایتالیا برای بازدید ناوهای ایرانی آماده است و برنامه‌ریزی شده است.

استاندار هرمزگان نیز در این ضیافت شام با اشاره به حادثه زلزله ایتالیا و تسلیت به بازماندگان این کشور بیان داشت: از اینکه به استان ما تشریف آوردید بسیار خوشحالم و امیدوارم که در مدت حضورتان در بندرعباس با ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و توریتسی این استان که یکی از استان‌های استراتژیک ایران است آشنا شوید.

جاسم جادری در پایان یادآور شد: ما به‌عنوان یک کشور دارای ثبات سیاسی و امنیت در منطقه اعلام می‌کنیم که برای سرمایه‌گذاری دیگر کشورها در استان هرمزگان آماده‌ایم و به‌عنوان لنگرگاه امنیت در منطقه دست دوستی به سمت همه دراز می‌کنیم.

ارسال نظرات