برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس درشهرستان سیریک

به مناسبت هفته دفاع مقدس ، نمایشگاهی به همین نام در روستای کنارجو شهرستان سیریک با همکاری کانون فرهنگی و هنری جامعه العباس و پایگاه مقاومت بسیج گشایش یافت.
کد خبر: ۸۷۵۱۹۴۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بندرعباس به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ دراین نمایشگاه 70 اثر و برنامه فرهنگی ازجمله تابلو عکس و پوستر جنگ ، ارایه صحنه های جبهه و جنگ توسط هنرمندان رشته تجسمی و همچنین اجرای تلاوت یک صفحه قرآن برای شهداء ، خیاطی لباس رزمندگان ، نقاشی توسط کودکان با موضوع دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت : دفاع مقدس، تبلور وحدت، مقاومت و اراده ملت مومن و انقلابی ایران در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی است.
مصطفی کریمی زاده عنوان کرد : هفته دفاع مقدس فرصت گرانبهایی برای اقشار مختلف مردم ایران به ویژه جوانان و نوجوانان است تا ضمن بازخوانی مقطع حساس جنگ تحمیلی هشت ساله، از مکتب شهیدان معزز و جانبازان بزرگوار، درس های الهام بخشی برای آینده کشور بیاموزند.
کریمی زاده بیان داشت : زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، آزادگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، معرفی فرهنگ مبارزه با استکبار به جوانان و انتقال تجارب دفاع مقدس از اهداف این نمایشگاه است.
و بر ضرورت بهره گیری همه جانبه از فرهنگ و نشر و ترویج ارزش های دفاع مقدس تاکید و بیان کرد : تلاش برای زنده نگاه داشتن حماسه دفاع مقدس و پیشگیری از قرار گرفتن این فصل مهم و الهام بخش تاریخی در ورطه غفلت و فراموشی، رسالت خطیری است که تحقق آن با استفاده و بهره گیری از هنرمندان متعهد امروز امکان پذیر است.
در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم، طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد.
جنگ تحمیلی به مدت هشت سال طول کشید که طی آن بیش از 188 هزار نفر از مردم ایران شهید شدند؛ به مناسبت بزرگداشت مجاهدت و ایثار رزمندگان اسلام 31 شهریور تا 6 مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
شهرستان سیریک در 170 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
ارسال نظرات