امامم جمعه کیش در همایش اقتدار نیروهای مسلح همزمان با اولین روز از گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: همدلی، همراهی نیروهای مسلح در کل کشور تابلویی زیبا از اتحاد را ترسیم کرده است.
کد خبر: ۸۷۵۱۹۹۲
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کیش؛ حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کیش در مراسم همایش اقتدار نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست تمامی فتنه هایی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی بر علیه نظام نوپای اسلامی تدارک دیده شده بود تبدیل به فرصت کند.

وی با اشاره به برخی فتنه ها در آغاز پیروزی انقلاب اظهار کرد: بسیاری از این تهدیدها نه تنها به فرصت تبدیل شدند بلکه بزرگترین ثمرات را برای انقلاب داشته، تاریخ ساز و برای نسل ها ماندگار شدند.

امام جمعه کیش به ترورهایی که از اوایل انقلاب توسط منافقان صورت گرفته اشاره کرد و افزود: نفوذی ها در تلاش برای نفوذ به درون نظام بودند اما راه نفوذ آن ها شناسایی شد و تمامی فتنه ها به فرصت های استثنایی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش کرد تا فتنه های قومیتی در کشور راه اندازی کند تاکید کرد: دشمن به این نیز بسنده نکرد و در جنگی نابرابر با تمام توان به خاک جمهوری اسلامی تجاوز کرد.

نماینده ولی فقیه در کیش با تاکید بر اینکه با وجود هزینه های بالای جنگ برای کشور این رخداد نیز تبدیل به فرصت شد اظهار کرد: 8 سال دفاع مقدس و جبهه های رزم برای جوانان ایرانی تبدیل به دانشگاه انسان سازی شد؛ انسان هایی که به زمان و مکان خود تعلق نداشتند بلکه در گستره تاریخ و برای آیندگان و برای همیشه ابدی و ماندگار شدند.

وی با بیان اینکه باید با عمق جان و روح از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس تقدیر کرد افزود: دفاع مقدس آنچنان انسان ساز است که با مرور آن انسان به وجد آمده و عرفان و معرفت الهی را به زیبایی هرچه تمامتر احساس می کند.

حجت الاسلام علیدادی تاکید کرد: باید واقعیت های دفاع مقدس با زبان هنر، قلم شیوا و بیانی زیبا و بصورت واقعی ترسیم شود تا با برگشت به آنچه در گذشت واقع شده اثر انسان سازی آن بیشتر شود.

وی با بیان اینکه اوایل انقلاب وظیفه ما ایستادگی در مقابل فتنه ها بود تصریح کرد: امروز ما وظیفه داریم از دستاورهای انقلاب همه جانبه دفاع کنیم.

امام جمعه کیش قدرت نیروهای مسلح و بسیج جمهوری اسلامی را در طول تاریخ ایران بی بدلی و بی نظیر عنوان کرد و افزود: قدرت نیروهای مسلح و بسیج در صحنه های مختلف، وحدت و همدلی کشور که دستاورهای بزرگی برای نظام حاکم جمهوری اسلام داشته، انتخاباتی که هر سال پشت سر می گذاریم و دهها و صدها ابتلاء و آزمون که سرافرازانه از آن عبور می کنیم همه و همه نشان از اقتدار ملی ایران اسلامی دارد.

وی برگزاری همایش اقتدار نیروهای مسلح را بخشی از توانمندی و وحدت نیروهای مسلح خواند و افزود: به تصویر کشیدن این اقتدار بخش دیگری از پیام قدرت جمهوری اسلامی به دنیای سراسر نامردی است. این همایش شهامت، رشادت و قدرت جوانان و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را به رخ می کشد تا دشمن به خود اجازه کوچکترین تعرضی به کشور ما ندهد.

حجت الاسلام علیدادی اظهار امیدواری کرد تا در سایه همدلی و همراهی در خدمت فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب با خدمت صادقانه، امید دنیای اسلام به جمهوری اسلام به یک جریان قدرتمند تبدیل و بستر ظهور حضرت ولی عصر(عج) به زودی فراهم شود.

قرائت فاتحه و گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم" سرهنگ پرویز مرسلی" فرمانده حفاظت یگان فرودگاه کیش که چندی قبل به دلیل بیماری دارفانی را وداع گفت، پخش تصاویر و مستندهایی از دوران مقدس از دیگر بخش های این مراسم بود.

همایش اقتدار نیروهای مسلح با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش و ائمه جماعات، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران سازمان ها و ادرات و نهادهای مستقر در جزیره کیش در خانه فرهنگ و هنر لبخند کیش برگزار شد.

31 شهریور تا 6 مهر همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در سال 1359 در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

ارسال نظرات