فرمانده پدافند هوایی کیش؛

فرمانده پدافند هوایی کیش: دفاع مقدس افتخارآمیزترین حماسه ایران اسلامی است/ الگو بودن ایران در عرصه های صنعتی و علمی برای دشمن قابل تحمل نیست.
کد خبر: ۸۷۵۲۰۰۲
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بندرعباس؛ فرمانده پدافند هوایی کیش 8 سال دفاع مقدس را از افتخارآمیزنرین حماسه ها در تاریخ ایران اسلامی دانست.

سرهنگ محسن رضایی فرمانده پایگاه پدافند هوایی کیش در مراسم همایش اقتدار نیروهای مسلح که در خانه فرهنگ و هنر لبخند کیش برگزار شد گفت: جنگ نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران زمانی آغاز شد که انقلاب نوپای ایران اسلامی درگیر حل و فصل مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی بود.

وی افزود: دشمنان انقلاب که از یک سو به شدت از پیروزی انقلاب ضربه خورده و از سوی دیگر از ایجاد اختلافات داخلی برای نابودی انقلاب درمانده بودند به شکل ناجوانمردانه ای جنگ گسترده ای را به کشور تحمیل کردند.

فرمانده پدافند هوایی کیش با اشاره به اینکه تجزیه و تحلیل ناشیانه دستگاه های اطلاعاتی غرب از اوضاع داخلی ایران عامل اصلی و مهم ترغیب دولتمردان عراق در حمله به جمهوری اسلامی ایران بود افزود: این تحلیل در ارتش از نابسامانی های موجود داخلی تنزل فرماندهی، نبود تثبیت انضباط، کاهش مدت سربازی، تعویض پی در پی فرماندهان منشا می گرفت و نتیجه این شد که دشمن بر نبود توانایی ارتش در مقابله با تجاوز حساب جدید بگشاید.

وی با اشاره به تهاج دشمن بعثی در 31 شهریور 59 به ایران اظهار کرد: این تهاجم، به یکی از طولانی ترین، خونبارترین، و ویرانگرترین جنگ دنیا پس از جنگ دوم جهانی، همچنین یکی از دردناک ترین و غم انگیزترین و در عین حال افتخار آمیزترین حماسه تاریخ میهن اسلامی ما تبدیل شد.

رضایی با ارائه آماری از تسلیحات نظامی نیروهای بعث عراق در آغاز جنگ تحمیلی گفت: ارتش رژیم بعثی عراق در آغاز تجاوز دارای 12 لشکر45 تیپ مستقل و تجهیزات این کشور شامل 800 قبضه توپ 5 هزار و 400 دستگاه تانک و نفر بر 400 قبضه توپ ضد هوایی 366 فروند هواپیما و 400 بالگرد با آمادگی مناسب بوده است.

وی افزود: اما آنچه را که سردار نگون بخت قادسیه از آن غافل بود قدرت رهبری و به کار گیری سایر منابع انسانی و امکان ترکیب توانایی های بالقوه از سوی جمهوری اسلامی ایران بود. لذا همان ارتش آسیب دیده به زعم دشمن، تنها 2 ساعت پس از آغاز تهاجم و حمله به 4 فرودگاه اصلی و 19 شهر ایران با همت خلبانان شجاع نیروی هوایی دربعد از ظهر31 شهریور59 توانست 2 پایگاه مهم هوایی عراق بنام "الرشید" در بغداد و "شعیبیه" در حومه بصره را آماج حملات کوبنده و بمباران سنگین خود قرار داد.

وی با اشاره به ادامه حملات ایران در اول مهر به مواضع مختلف رژیم بعث عراق گفت: دلیرمردان اسلام ماشین جنگی عراق را متوقف کردند و بر آمال و آرزوهای رژیم بعث به سرکردگی صدام حسین که با خیال تداعی جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل ،افکار شوم و پلید فتح سه روزه تهران را در سر داشت خط بطلان کشیدند .

این فرمانده نظامی یادآور شد: نیروهای بسج مردمی به وسیله سپاه پاسداران سازماندهی شده ویا بدون سازماندهی و خود جوش همدوش ارتش به مقابله با دشمن پرداخته و عزم و اراده ملی ایران را برای دفع تجاوز نشان دادند.

رضایی با اشاره به گسترش توانایی های علمی و صنعتی کشور پس از سال های دفاع مقدس اظهار کرد: امروز ملت بزرگ ایران به دلیل احراز لیاقت و شایستگی در زمینه های علمی و صنعتی و به خاطر دستاوردهای مهمی که در عرصه های انرژی هسته ای و صنایع دفاعی و دیگر صنایع در اختیار دارد در جایگاهی ایستاده که سران جبهه استکبار بیش از هر زمان دیگری منافع نامشروع خود را در خطر می بینند آنها احساس میکنند جمهوری اسلامی ایران علاوه بر آزادی خواهی و حرکت انقلابی در زمینه شکوفایی علمی و صنعتی نیز در حال تبدیل شدن به الگویی برای دیگر ملت هاست و این برای چپاولگران بین المللی قابل تحمل نیست.


ارسال نظرات
آخرین اخبار