رزمنده جوان ایستاده در میان پیکر شهیدان،فرزند آتشگاه سرعین وفرمانده گردان فجر، سیاوش عیسی نژاد است که مدتی بعد از این واقعه، حسرتش ثمر داد و شهید شد.
کد خبر: ۸۷۵۲۰۲۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از چشمه لر، رزمنده جوان ایستاده در میان همه شهیدان،فرزند آتشگاه سرعین وفرمانده گردان فجر، سیاوش عیسی نژاد است که مدتی بعد از این واقعه، حسرتش ثمر داد و شهید شد.

روایتی از زندگی تا شهادت این شهید

مروری کوتاه به لحظه شهادت سیاوش از زبان هم رزم او

سیاوش فرمانده گردان فجر از لشکر امام علی(ع) بوداما با حفظ سمت،مسئولیت محور عملیاتی نیز به او واگذار شده بود. سیاوش به سرعت نیروهایش را برای احداث خاکریز آماده کرد در ایجاد خاکریز، گردان فجر و نصر با هم همکاری داشتند. آتش شدید دشمن از یک سو و گرمای سوزان خوزستان از سویی دیگر منطقه را به جهنمی سوزان تبدیل کرده بود.

برای رانندگان سخت بود که بتوانند، پشت فرمان لودر دوام بیاورند، با این وجود آنها هر یک ساعت، جایشان را با هم عوض می‌کردند. در اولین روز، کارها با موفقیت پیش می‌رفت و سیاوش، مقتدرانه این عملیات را رهبری می‌کرد. روز بعد، آتش دشمن سنگین‌تر شد و هر لحظه بر تعداد شهدا افزوده می‌شد. اما كار ادامه داشت و با موفقیت پیش می‌رفت.

رانندگان لودرها يك به يك شهيد مي‌شدند و با شهادت اين عزيزان آشوب در دل رزمندگان مي‌افتاد.

آخرین راننده که رزمنده‌ای از مشکین شهر بود فریاد کشید «برادر! بيا مجروح شدم». سیاوش هراسان به سوی لودر دوید و بی پروا و به چالاکی پشت فرمان جای گرفت.

باران گلوله های خمپاره بود که یکریز در اطراف منطقه فرود می‌آمد و در طنین صدای الله اکبر بچه‌ها گم می‌شد.

بچه ها با ديدن شجاعت فرماندهشان، روحیه خود را بازیافته بودند و سیاوش در آن هنگامه شور وغوغا با اراده اي آهنين كار مي‌كرد. فاصله چندانی باقی  نمانده بود تا خاکریزها از دو نقطه به همدیگر بپیوندند. به ناگاه خمپاره‌ای در کنار لودر منفجر و سیاوش زخمی شد. اما او هم چنان سرگرم تلاش جانانه خود بود. در حالی که خون از پيشاني‌اش جاری بود به التماس ما توجهی نمی‌کرد و به کار خویش ادامه می‌داد تا اینکه خدایش بر شکوه جانبازی‌اش آفرین گفت و به درجه رفيع شهادت نايل گشت.

سیاوش در اولین روز از بهار 1346در روستای آتشگاه از توابع شهرستان سرعین استان اردبیل دیده به جهان گشود و در زمستان 1365 (30 دی ماه )در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش به قلب و سرش به آرزوی دیرینه خود رسید و به عهدی که با خدای خود بسته بود عمل نمود و به خیل شهدای اسلام پیوست.

آرامگاه مطهر این شهید والا مقام در روستای آتشگاه قرار دارد.


http://www.cheshmalar.ir/sites/default/files/photo_2016-09-25_20-18-19_0.jpg 


ارسال نظرات