خبرهای داغ:
برترین دستگاه‌های اجرایی استان گلستان در قالب جشنواره شهید رجایی معرفی شدند.
کد خبر: ۸۷۵۲۱۵۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، جشنواره شهید رجایی در گلستان شامگاه یکشنبه در استانداری برگزار و برترین دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۹۴ معرفی و تجلیل شدند.

در این جشنواره، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه اول را کسب کرد و اداره کل امور اقتصادی و دارایی و شرکت آب و فاضلاب شهری به ترتیب حائز رتبه‌های دوم و سوم استان گلستان شدند.

از بعد شاخص‌های اختصاصی، اداره کل امور مالیاتی در جایگاه نخست قرار گرفت و اداره کل دامپزشکی و اداره کل بیمه سلامت به ترتیب در رده‌های دوم و سوم استان گلستان ایستادند.

شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان در برنامه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری از محورهای شاخص‌های عمومی به عنوان دستگاه برتر معرفی شد.

در برنامه مدیریت سرمایه انسانی از محورهای شاخص‌های عمومی، اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان در جایگاه نخست قرار گرفت.

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان نیز در برنامه صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری از محورهای شاخص‌های عمومی به عنوان برترین دستگاه شناخته شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در این جشنواره، اظهار کرد: برای انتخاب برترین دستگاه‌های اجرایی گلستان در سال گذشته، کمیته‌های ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی تشکیل و به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت.

حسین پیش قدم افزود: در مجموع ۶۲ دستگاه اجرایی ملزم به شرکت در این ارزیابی بودند که با انصراف ۱۱ دستگاه، فرآیند ارزیابی عملکرد میان ۵۱ دستگاه دیگر انجام شد.

وی ادامه داد: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان گلستان در مجموع حدود سه هزار ساعت کار کارشناسی انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به عنوان دستگاه اجرایی برتر استان از بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی، گفت: انسجام و هماهنگی خوبی میان کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایجاد شده و تمام تلاش خود را انجام دادیم تا به دور از حواشی، از ایده‌های تمامی نیروها استفاده و توانمندی نیروها در بخش‌های مختلف را لحاظ کردیم.

ابوطالب قزل سفلو افزود: اداره کل منابع طبیعی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و آینده بسیاری از مسائل استان با منابع طبیعی گره خورده است.

وی با اشاره به مشارکت مردم با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۳۰۰ مورد آتش سوزی کوچک و بزرگ در سطح استان رخ داد، اما با این وجود از لحاظ خسارت در مکان هجدهم کشور قرار گرفتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان نیز به عنوان دستگاه اجرایی برتر استان در برنامه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری از محورهای شاخص‌های عمومی، اظهار کرد: توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری موجب شده تا خدمات بهتری ارائه کنیم و البته هزینه‌ها را نیز کاهش دادیم.

مهدی شکیبافر افزود: ارائه خدمات الکترونیک مزایای زیادی دارد و طی سه سال اخیر ۲۰۰ میلیون تومان با حذف پرداخت حضوری در کارمزدها صرفه جویی شد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی در استان گلستان وجود دارد، یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های ما چاپ و پرداخت قبض در محل است که باید آن را به مرحله اجرا برسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز به عنوان دستگاه اجرایی برتر استان در برنامه مدیریت سرمایه انسانی از محورهای شاخص‌های عمومی، اظهار کرد: در بخش توانمندسازی کارکنان و مدیران دستگاه، آموزش‌های لازم به نحو احسن انجام گرفت و فرآیندهای مربوط به استخدام نیز در سامانه کارمند ایران انجام شد.

بهمن طیبی افزود: چندین نیروی کارشناس ارشد تربیت بدنی را استخدام کردیم و از نیروهای قراردادی نیز کاسته شد و با توجه به ورود نیروهای استخدامی در سال گذشته، آموزش‌های لازم هم صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در انتخاب‌ها، افراد واجد شرایط را شناسایی کردیم و مدرک تحصیلی و تجربه را مد نظر قرار دادیم و تمام سعی ما بر این بود تا در بخش سرمایه انسانی، کمبودها را جبران کنیم.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان در سطح ملی حائز رتبه‌های برتری شده و در مجموع عملکرد در مکان هشتم کشور قرار گرفتیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان نیز به عنوان دستگاه اجرایی برتر استان در برنامه صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری از محورهای شاخص‌های عمومی، گفت: طی سه سال اخیر ۹۵۰ کلاس درس با زیربنای ۱۵۰ هزار متر مربع در قالب ۱۴۰ پروژه در استان گلستان احداث شد که در مجموع هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه به همراه داشت.

عماد مخدومی افزود: صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان بوده است.

به گفته وی، مقاوم سازی مدرسه ایرانشهر در گرگان یکی از مهم ترین پروژه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در سال گذشته بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها