قائم مقام پاکشوما : طرح دولت موفق نخواهد شد
اسحاقی گفت: آنقدر در این طرح و با توجه به تبلیغات وسیع تولیدکننده خارجی، فضا برای فروش تولیداتشان مهیا شده که اگر فروش نکنند جای تعجب است!
کد خبر: ۸۷۵۲۲۲۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسحاقی گفت: آنقدر در این طرح و با توجه به تبلیغات وسیع تولیدکننده خارجی، فضا برای فروش تولیداتشان مهیا شده که اگر فروش نکنند جای تعجب است!

حسین اسحاقی، قائم مقائم پاکشوما درباره طرح جدید 10 تا 50 میلیونی دولت بیان داشت: 50 میلیون پول کمی نیست، اگر بر فرض مثال شخصی بیاید و کارت را بفروشد و بعد هم خرید و فروش هیچ گونه کالایی هم در این میان صورت نگیرد این نه تنها به نفع اقتصاد کشور نیست بلکه زیان هم دارد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب این کارت‌ها ممکن است به دست عده ای دلال بیفتد، بنابراین بسیار مهم است که نظارت بر روی اجرای این گونه طرحی چگونه خواهد بود.

تولیدکننده لوازم خانگی تأکید کرد:  در این طرح به این موضوع دقت نشده است که برنده این گونه طرح برندهایی هستند که برندشاپ و فروشگاه های بزرگ و زیادی را در اختیار دارند که بدون شک این فروشگاه‌ها در اختیار برندهای خارجی است نه برندها و کالاهای داخلی.

اسحاقی بیان داشت: کافی است هر شخصی به بازار سری بزند تا متوجه شود که 98 درصد فروشگاه‌های بزرگ در اختیار برندهای خارجی است به همین دلیل این طرح، طرحی موفق نخواهد بود و در خوشبینانه ترین حالت این برندهای خارجی هستند که برنده این طرح خواهند بود و بازندگان نیز تولیدکنندگان داخلی.

وی اضافه کرد: در حقیقت بار دیگر تولیدکننده داخلی وارد رقابتی شده است که منصفانه نیست، زیرا برند خارجی به راحتی و به محض مطرح شدن کارت اعتباری شروع به تبلیغات گسترده تر می کند در صورتی که منِ تولیدکننده داخلی به هیچ عنوان شرایط این چنین تبلیغاتی را ندارم.

قائم مقام پاکشوما گفت: الان ارج با سابقه 70 ساله ورشکست شده، مطمئنا وجود تبلیغات گسترده برندهای خارجی و فقدان حمایت کافی از برندهای داخلی موجب خواهد شد تا بسیار از برندهای معتبر دیگر نیز به نابودی کشیده شوند.

اسحاقی گفت: جاده طرح 50 میلیونی یک طرفه و به سود تولیدات خارجی است زیرا آن قدر فضا برای آنان مهیا است که اگر فروش نکنند جای تعجب دارد همان طور که اگر با چنین شرایطی تولیدکننده داخلی فروش داشته باشد مایه تعجب است.

ارسال نظرات