خبرهای داغ:
به مناسبت هفته دفاع مقدس بهره برداری از سه پروژه عمرانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گنبدکاووس در روستای باغلیمرامه این شهرستان با حضور مسئولان و مردم روستا آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۵۲۲۶۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان،به مناسبت هفته دفاع مقدس بهره برداری از سه پروژه عمرانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گنبدکاووس در روستای باغلیمرامه این شهرستان با حضور مسئولان و مردم روستا آغاز شد.

این پروژه ها شامل ساختمان حوزه بسیج مقاومت خواهران حضرت معصومه (س) و حسینیه حوزه مقاومت بسیج خاتم الانبیای دهستان باغلیمرامه و پروژه الحاقی سالن صالحین حوزه فجر است که برای بهره برداری از آنها مجموعا بیش از دو میلیارد ریال هزینه شده است.

ساختمان بسیج خواهران با زیربنای 150 مترمربع و با هزینه 800 میلیون ریال احداث و برای ساخت حسینیه نیز 720 میلیون ریال هزینه صرف شده و برای پروژه الحاقی سالن صالحین نیز که برای تکمیل سالن اجرا شده و شامل رختکن، سرویس های بهداشتی، حمام و انبار نگهداری است، 500 میلیون ریال هزینه شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گنبدکاووس در آیین بهره برداری از این پروژه ها گفت: برای بهره برداری از این پروژه ها علاوه براعتبارات سازمانی سپاه، از کمک های مردمی و خیرین و نیز مجموعه دهیاری و بخشداری استفاده شده است.

سرهنگ علی لشکر بلوکی با تشریح وظایف سپاه برای تامین امنیت در داخل و خارج از مرزهای کشور گفت: دشمن در حوزه جنگ نرم با برنامه ریزی و بسیار فعال برخورد می کند و یکی از وظایف سپاه بسیج برای مقابله با جنگ نرم دشمنان، تربیت و تقویت نیروهای همطراز با نظام است.
وی افزود: توسعه رده های مقاومت در همه نقاط جمعیتی اعم از روستا و شهر از برنامه های بسیج برای سال 95 و سال های آینده است تا بتوانند در صحنه های مختلف سیاسی، اجتماعی و امنیتی نقش آفرینی کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گنبدکاووس اعتماد متقابل بین سپاه، بسیج و مردم را از مولفه های قدرت نظام ذکر کرد و گفت: سپاه و بسیج با مشارکت مردم، توسعه کشور در ابعاد و حوزه های مختلف از جمله اقتصاد مقاومتی و امور زیرساختی را دنبال می کنند.
در این آیین معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در سخنانی با اشاره به وحدت، همدلی و امنیت موجود در بین مردم این شهرستان به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان گلستان، آن را نمونه در سطح استان و کشور توصیف کردو گفت: امنیت و همدلی موجود به دلیل جانفشانی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.
احمد دستمرد با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد مردم شهرستان گنبدکاووس در روستاها زندگی می کنند ، آن را در مقایسه با زندگی بیش از 70 درصد مردم کشور در نقاط شهری، از نقاط قوت شهرستان برشمرد و گفت: روستاییان به عنوان بخش مولد جامعه، نقش موثری در تولید بویژه تولید محصولات کشاورزی، دامی و فرآورده های آن دارند.
وی با اشاره به آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن از روز سوم مهرماه گفت: مرحله اول این طرح تا 24 مهر به صورت اینترنتی انجام می شود و با توجه به اینکه برای ثبت اطلاعات حداقل 35 درصد از آحاد جامعه به صورت اینترنتی برنامه ریزی شده، لازم است مردم مشارکت گسترده در اجرای این طرح ملی و مهم داشته باشند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری گنبدکماووس با تشریح اهمیت آمار در اداره امور کشور گفت: پس از پایان مرحله اول سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی، سرشماری از روز 25 مهر به مدت یک ماه به صورت حضوری و با مراجعه ماموران سرشماری به منازل انجام می شود.
دستمرد تصریح کرد: اطلاعات این سرشماری محرمانه بوده و به هیچ کس ارائه نمی شود و لازم است مردم با دادن اطلاعات دقیق و صحیح، زمینه را برای برنامه ریزی درست مسئولان برای توسعه کشور فراهم کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها