علیرضا سالارکیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی گفت : 8 سال دفاع مقدس ، شعار ما می توانیم را به نسل امروز منتقل کرد.
کد خبر: ۸۷۵۲۲۸۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

به گزارش بسیج پرس از روابط عمومی ناحیه شهید بهشتی ؛ سرهنگ دوم پاسدار علیرضا سالارکیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی در حاشیه نمایشگاه یاد یاران این ناحیه گفت :؛هشت سال دوران دفاع مقدس، نماد غیرت ملی و اتحاد ملت شریف ایران است که در راه استقلال، آزادی و ارزشهای اسلامی از جان خود در برابر قدرت وابسته به آمریکا گذشتند تا امروز ما در امنیت و آرامش به سر ببریم.

وی افزود: در 31 شهریور 1359 رژیم دیکتاتور عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. صدام رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر، آغاز تجاوز رسمی به خاک ایران را اعلام کرد.

وی تصریح کرد :در شهریور 59 جنگی نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح ‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی نیز به خاطر تبعات قهری انقلاب، هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر نگذاشته بودند. اما با وجود این مردم غیور کشورمان 8 سال در برابر تجاوز رژیم عراق مقاومت نمودند و دست بیگانه را از کشورمان کوتاه کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی خاطرنشان کرد : از ویژگی های دفاع مقدس دفاعی بودن، معنویت جبهه های جنگ و استقامت رزمندگان و فرماندهان در نبرد، شجاعت فرماندهان ، بزرگواری و مروّت در حال قدرت، بی اعتنایی به دنیا، شهادت طلبی رزمندگان بود. این ویژگی ها بود که شعار ما می توانیم را به نسل حاضر منتقل کرد. امروز نیز ما در ادامه راه آنان باید این جهاد را با همان ویژگی ها اما با روش های دیگر ادامه دهیم. یعنی باید همان معنویت ، استقامت، شجاعت ، بزرگواری و شهادت طلبی را در برنامه های شخصی و همچنین برنامه های ملی دخیل کنیم تا باز هم بتوانیم حماسه ساز شویم و بگوییم که ما می توانیم.


ارسال نظرات