شب شعر دفاع مقدس یادبود دو شهید مدافع حرم شهیدان عارفی و قلندری با مشارکت حوزه مقاومت بسیج ادارات سپاه پاسداران، کانون بسیج هنرمندان و انجمن شعر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در سالن اجتماعات فرهنگی هنری ولایت تربت جام برگزارشد.
کد خبر: ۸۷۵۲۳۱۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این محفل-ادبی هنری- فرهنگی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی تربت جام با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم گفت: امروز آرامش،امنیت،عزت وافتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را شهیدان والامقام به ارمغان آوردند.

نعمت الله فیاض با اشاره به این که در هر برهه از زمان هنرمندان و شاعران نقش بسزایی در پیشبرد اهداف انقلاب ایفا نمودند افزود: شاعران و هنرمندان در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن با آثار و بیان فاخر شعری و هنری در پاسداشت ارزش های اسلامی شور آفرین بودند.

 وی ادامه داد: شاعران و هنرمندان با بازسازی خاطرات و گنجینه دفاع مقدس یاد وخاطره شهدا و رزمندگان اسلام را زنده نگه داشتند.

وی با اشاره به نقش جهادی امروز مدافعان حرم در امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزها اضافه کرد: تولید آثار هنری و ادبی شاعران و هنرمندان در این خصوص نیز تأثیر فراوانی بر روحیه جهادی و مقاومت مردم در خارج از مرزها ایجاد کرده است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان اعلام کرد: تعداد 40 اثر از شاعران شهرستان های تربت جام و باخرز به دبیر خانه انجمن شعر واصل شد که تعداد ده اثر برتر توسط هئیت داوران برای قرائت در شب شعر انتخاب گردید.

در ادامه مراسم آثار برگزیده در شب شعر قرائت و مورد تشویق حاضران قرار گرفت و در پایان از سوی برگزارکنندگان لوح سپاس و هدایایی به شاعران برگزیده تقدیم شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها