خبرهای داغ:
رییس سازمان بسیج رسانه اصفهان:

بسیج رسانه به دنبال احقاق حقوق خبرنگاران و تربیت کادر انقلابی در رسانه‌ها است

رییس سازمان بسیج رسانه اصفهان گفت: بسیج رسانه با ایجاد ساختار مناسب به دنبال احقاق حقوق خبرنگاران و تربیت کادر انقلابی در رسانه‌ها است.
کد خبر: ۸۷۵۲۳۷۲
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازشهرضا، رضا صفری ظهر امروز در آیین افتتاح کانون بسیج رسانه شهرستان شهرضا که در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی و کادرسازی انقلابی برای ترویج اندیشه انقلابی، مهمترین رسالت بسیج رسانه است.

وی افزود: زیرساخت‌های خوبی در حوزه رسانه در کشور و استان اصفهان وجود دارد اما متأسفانه از این موقعیت بهره‌برداری مناسبی نشده است.

رییس سازمان بسیج رسانه اصفهان با بیان اینکه ما با کثرت رسانه‌های ملی، منطقه‌ای استانی و شهرستانی مواجه هستیم اما محلی برای تربیت انقلابی این افراد پیش‌بینی نشده است، افزود: متأسفانه حوزه رسانه در کشور و استان ما متولی خاصی ندارد و همه از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه خبرنگاران رسانه‌های مختلف از حقوق خود محروم هستند، اظهارداشت: در بسیاری از موارد با وجود گردش مالی چند میلیاردی در رسانه‌ها، خبرنگاران از حقوق اولیه خود نظیر بیمه، محروم هستند، اما بسیج رسانه با ایجاد ساختار مناسب به دنبال احقاق حقوق خبرنگاران و تربیت کادر انقلابی در رسانه‌ها است.

در 32 استان کشور سازمان بسیج رسانه فعالیت می‌کند

صفری با بیان اینکه لازم است تا یک تشکل قدرتمند در حمایت از حقوق خبرنگاران و اصحاب رسانه ایجاد شود و بسیج رسانه برای همین منظور پیشقدم شده است، بیان کرد: در حال حاضر در 32 استان کشور سازمان بسیج رسانه فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان این قشر دارای 700 عضو در 17 شهرستان و در کل کشور دارای 8 هزار عضو است، بنابراین با استفاده از این ظرفیت بزرگ و توانمند می‌توان اقدامات و خدمات بسیاری را به سود جامعه خبری کشور انجام داد.

رییس سازمان بسیج رسانه اصفهان بیان کرد: امروزه در دنیا کشورهایی دارای قدرت و صاحب نفوذ هستند که از توان رسانه‌ای و قدرت نرم در بخش‌های مختلف رسانه‌های مکتوب، تصویری و مجازی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف جهان، به ویژه قدرت‌های بزرگ استعماری، به دنبال مدیریت افکار عمومی جهان با استفاده از سلطه رسانه‌ای هستند، افزود: در حال حاضر شیوه مدیریت جهان تغییر کرده و ارتباطات رسانه‌ای به عنوان بخش مهمی از مبادلات جهانی مطرح شده است.

بسیاری از مناسبات‌ها در کشورهای مختلف جهان بر مبنای معادلات رسانه‌ای ایجاد می‌شود

صفری با تأکید بر اینکه بسیاری از مناسبات اجتماعی، دینی و سیاسی در کشورهای مختلف جهان بر مبنای معادلات رسانه‌ای ایجاد می‌شود، بیان کرد: در دنیای امروز شاهد جنگ رسانه‌ای قدرت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه امپراطوری‌های رسانه‌ای در سراسر جهان به دنبال تخریب چهره انقلاب اسلامی و مبانی علمی و تئوری گفتمان انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: آنها وقتی موفقیت و محبوبیت فردی همانند حاج قاسم سلیمانی را در بین ملت‌های مستضعف و ستمدیده عالم مشاهده می‌کنند، برای مقابله با تفکر مقاومت اسلامی برنامه‌های مختلفی را از طریق رسانه‌های گوناگونی که در اختیار دارند اجرا کرده و برای مبارزه با آن تلاش می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت کادرسازی انقلابی در راستای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی، بیان کرد: برای تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی باید برنامه‌های جامع و کاملی را تدوین و اجرا کنیم، ما در حوزه‌های مختلف انقلاب اسلامی مباحث زیادی را برای گفتن داریم اما لازم است این مباحث با سازماندهی رسانه‌ای و از طریق کارشناسان تخصصی این حوزه، مطرح شود.

رییس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان با اشاره به نامگذاری سال 95 تحت عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، اظهارداشت: ما در حوزه اقتصاد مقاومتی برنامه‌ها و طرح‌های زیادی برای مطرح کردن داریم اما متأسفانه این مباحث به درستی از سوی رسانه‌ها مطرح نشده و به همین دلیل نسبت به این مسأله آنگونه که شایسته است، توجه نشده بنابراین فرهنگ آن هم با درستی ترویج نشد و آنگونه که لازم است در بخش‌های مختلف اجرا نشد.


ارسال نظرات