خبرهای داغ:
استقبال زایدالوصف مردم قم از نمایشگاه یاد یاران با رمز "ما آماده ایم"؛
امسال هم همچون سال های گذشته نمایشگاه یاد یاران در هفته دفاع مقدس در استان قم برپا شده است که با استقبال پرشور مردم انقلابی قم مواجه شده است.
کد خبر: ۸۷۵۲۴۴۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، تاریخ 8 ساله دفاع مقدس ایران اسلامی سرشار از رشادت‌ها و دلاوری‌های مردمی است که جان خود را در طلب اخلاص قراردادند و در جبهه‌های حق علیه باطل به مبارزه با دولت‌های زورگو و ظالم جهانی پرداختند و برگ زرين ديگري را در تاريخ پرافتخار اين مرزوبوم رقم زدند و عزت، افتخار و سربلندي را براي كشور به ارمغان آوردند.

استان قم نیز متعلق به این کشور است، مردم این شهر نیز با  ولایت مداری خود در طول 8 سال دفاع مقدس به مقاومت پرداختند و با اعزام نیرو به جبهه‌ها توانستند کمک بزرگی به نیروهای انقلابی کنند.

 امروز‌‌ همان مردمی که در دوران هشت سال دفاع مقدس آن‌همه حماسه و مقاومت را رقم زدند با ولایتمداری ستون و پشتوانه نظام اسلامی هستند، و از طرفی دفاع مقدس ما  سرشار از حماسه  و جان‌فشانی است، خاطرات ماندگار آن روزگاران باید به نسل‌های جوان منتقل شود و برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس می‌تواند فرصت خوبی برای به ثمر رساندن این حرکت انقلابی باشد.

امسال هم به‌مانند سال‌های گذشته نمایشگاه هفته دفاع مقدس با نام یاد یاران از روز 31 شهریورماه و هم‌زمان با روز اول هفته دفاع مقدس شروع به کار کرد. در همین فرصت و در حاشیه برپایی نمایشگاه یاد یاران در قم،  به سراغ مردمی رفته‌ایم که از این نمایشگاه بازدید کردند و خبرنگار ما نظرات این عزیزان را جویا شده است.

عطرآگین شدن فضای نمایشگاه با حضور شهدای مدافع حرم
آقای محمدشعبانی یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، می‌گوید: هر سال در این نمایشگاه حضور دارم و از آن بازدید می‌کنم.

وی ادامه داد: امسال تنوع نمایشگاه نسبت به سال قبل بیشتر و همچنین ازلحاظ وسعت بزرگ‌تر و جذاب‌تر شده است و همچنین حضور شهدای مدافع حرم در نمایشگاه بسیار قابل‌توجه و معنویت خاصی به فضا می‌بخشد.

طراحی بهتر نمایشگاه نسبت به سال‌های قبل
مهدی عباسی یکی دیگر از بازدیدکنندگان است که با خانواده خود در نمایشگاه حضور یافته تا به گفته خود که ادوات جنگی را بسیار دوست دارد دیدن کند.

وی گفت: هرسال در نمایشگاه حضور دارم و امسال ازلحاظ فضا، تنوع و ادوات جنگی بسیار خوب شده است.

عباسی ادامه داد: در سال‌های قبل برخی از تجهیزات نظامی را می‌توانستی لمس کنی ولی امسال اکثر ادوات را می‌توانی لمس و از نزدیک با آن آشنا شویم.

نمایشگاه بهترین فضا برای آشنایی مردم و جوانان با دوران دفاع مقدس می‌باشد
وی با اشاره به اینکه به راحتی می‌توانیم با ادوات جنگی عکس بگیریم، گفت: این فضا برای نسل جوان که بتوانند به نوعی با دوران دفاع مقدس آشنا شوند بسیار مناسب می‌باشد.

ثبت نام برای مدافعان حرم جذاب‌ترین حرکت نمایشگاه
عباسی با اشاره به غرفه ادامه داد: غرفه ثبت نام برای مدافعان حرم که در ابتدای نمایشگاه واقعه شده است بسیار نظرم را جلب کرد که ثبت نام هم کردم.

رزمایش پایانی نمایشگاه بسیار قابل توجه است
قاسم عباسی که از حضور خود در این نمایشگاه بسیار خوشحال و راضی می‌باشد، گفت: از کسانی که این نمایشگاه را برپا و برگزار کرده‌اند بسیار تشکر می‌کنم و از خدا خیر دنیا و آخرت را برای آن‌ها خواستارم.

وی ادامه داد: من رزمایش انتهای ساعات پایانی نمایشگاه را بسیار دوستدارم و هر سال به خاطر همین رزمایش به اینجا می‌آیم.

بیشتر شدن تفاوت‌ها و جذابیت‌های نمایشگاه نسبت به سال قبل
غلامرضا محبی از دیگر بازدیدکنندگان نمایشگاه که در حال عکس انداختن از دختر خود بر روی یکی از ادوات جنگی است که می‌گوید: امسال هم مانند سال‌های گذشته در نمایشگاه حضور پیدا کردم که تفاوت‌ها و جذابیت‌های نمایشگاه امسال نسب به سال قبل بیشتر شده است.

لحظات شاد و معنوی در نمایشگاه حاکم است
وی ادامه داد: در اینجا لحظات شاد و معنوی را با خانواده می‌گذرانم که از بابت بسیار خوشحال هستم.

محبی افزود: رزمایش آخر ساعات پایانی نمایشگاه هر جذاب است ولی اگر این رزمایش را که هر شب تکرار می‌شود به‌نوعی باشد که هر شب یک نوع رزمایش برگزار شود بسیار جالب می‌شود البته می‌دانم که خیلی سخت است.

زنده شدن خاطرات دوران جنگ با حضور در نمایشگاه یاد یاران
حجت‌الاسلام حقی از دیگر بازدیدکنندگان نمایشگاه است که به همراه خانواده در این نمایشگاه حضور پیداکرده است، گفت: نمایشگاه به لطف خدا امسال در موقعیتی قرار گرفت است که ازنظر وسعت و کارهای فنی بسیار خوب شده است.

وی ادامه داد: کیفیت امسال نسبت به سال قبل بهتر شده است اما این ظرفیت که اینجا ایجادشده است جای داشت که بهتر هم شود.

حاج‌آقا حقی با اشاره به اینکه این روزها بسیار یادآور خاطرات 8 سال دفاع مقدس است، افزود: این تجهیزات و اقداماتی که در این مکان قرار دارد برای نسل‌های دهه‌های قبل که سنی از آن‌ها گذشته است خاطرات آن دوران را زنده می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین برای نسل جوان هم آشنایی با رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس می‌باشد که آن‌ها هم به نوعی می‌توانند جنگ را لمس و حس کنند.

لمس و احساس قطره‌ای از دریای اتفاقات دوران دفاع مقدس در نمایشگاه یاد یاران
امیرپور از طلاب قم از دیگر بازدیدکنندگان نمایشگاه می‌باشد که برای بار اول در این نمایشگاه حاضر شده است می‌گوید: برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها برای نسل جوان بسیار خوب و عالی است که می‌توانند یک قطره از دریا را احساس کنند یعنی قسمت کوچکی از فضایی را که در جبهه‌ها حاکم بوده را درک کنند که خود این مسئله باعث تقویت روحیه جهادی در نسل امروز می‌شود.

بخش‌های جدید نمایشگاه جذابیت آن را چند برابر کرده است
محمد حسینی از دیگر بازدیدکنندگان نمایشگاه می‌باشد که تنوع غرفه‌ها نسبت به سال قبل را بیشتر دانست و گفت: پل متحرک نمایشگاه از جاذبه‌های بسیار عالی نمایشگاه می‌باشد که از ابتدای ورودم به دنبال آن می‌گشتم البته بخش‌های جدیدی مانند محل شهادت شهدای مدافع حرم و دیگر بخش‌های هم خوب می‌باشد.

وی در ادامه با یک جمله احساس خود را به شهدا این‌گونه بیان کرد و افزود: شهدا شما رفتید که ما در آرامش زندگی کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها