خبرهای داغ:
معاون استاندار اصفهان مطرح کرد

هزینه ۱۲۰ میلیارد تومانی برای طرح‌های عمرانی در روستاهای استان اصفهان

معاون استاندار اصفهان با اشاره به انتخاب ۳۰۰ طرح توسعه‌ای با هدف ارتقاء توان تولید در روستاها گفت: سالیانه ۱۲۰ میلیارد تومان در قالب طرح‌های عمرانی در روستاهای سراسر استان هزینه می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۲۵۲۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،محمدعلی طرفه ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر ویژه جنوب و جنوب شرق کشور در سالن شهید آوینی اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم اصفهان اظهار داشت: بیش از یک هزار و 800روستا در استان اصفهان وجود دارد که 50 درصد از این روستاها دارای شورای روستا و نزدیک به 800 روستا دارای دهیاری هستند.

وی افزود: نسبت ساکنین روستاها در استان اصفهان از میانگین کشور پایین‌تر و نسبت ساکنین در شهرها بالاتر از میانگین کشوری است و 17 درصد از مردم استان اصفهان در روستاها زندگی می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه ارقام قابل توجهی از ردیف‌های اعتباری در روستاها توسط دهیاری‌ها هزینه می‌شود، گفت: سالیانه بالغ بر 120 میلیارد تومان از ردیف‌های بودجه‌ای استان اصفهان در قالب طرح‌های عمرانی در روستا هزینه می‌شود که سرانه هر روستایی بالغ بر 200 هزار تومان است البته این رقم در مقایسه با سرانه شهرها پایین‌تر است اما نسبت به سایر استان‌ها، رقم قابل قبولی است.

طرفه با اشاره به اقدامات دولت برای توجه به روستاها تصریح کرد: اجرای طرح‌های توسعه روستایی با استفاده از تسهیلات بانکی و مشارکت دستگاه‌های مختلف در روستاها شامل نهادهای خدماتی و سازمان بسیج سازندگی از جمله اقداماتی است که برای ارتقاء سطح فعالیت در روستاها با هدف تقویت بخش تولید در روستاها در نظر گرفته شده است. همچنین 300 طرح توسعه‌ای در روستاهای استان اصفهان برای ایجاد زمینه مشارکت روستاییان با هدف توسعه و تقویت بخش تولیدی روستاها انتخاب شده است.

وی ادامه داد: همچنین 17 طرح ایجاد اشتغال برای روستاییان با همکاری بنیاد نخبگان و مشارکت روستاییان در تعریف طرح‌های اشتغالزایی در یک سال اخیر فعال شده است و امیدوار هستیم این طرح‌ها اجرایی شود.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه در کنار فعالیت‌های اقتصادی، تلاش شده تا بخش فرهنگی و قرآنی روستاها تقویت شود، گفت: 240 خانه قرآنی روستایی در استان اصفهان ایجاد شده تا سطح آموزش قرآنی در روستاها افزایش یابد و ما شاهد هستیم با همه محدویت‌ها در یک روستای 600 نفره، 70 نفر حافظ قرآن هستند بنابراین تقویت زیرساخت‌های فرهنگی می‌تواند سبب توسعه روستاها شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار