خبرهای داغ:
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به فعالیت‌ ۱۲ هزار کانون مساجد در روستاهای سراسر کشور گفت: روستائیان به امید حمایت‌های دولتمردان فعالیت‌های خود را متوقف نکنند.
کد خبر: ۸۷۵۲۵۳۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر منطقه جنوب و جنوب شرق کشور در سالن اجتماعات شهید آوینی اردوگاه کشوری شهید بهشتی شهر ابریشم اظهار داشت: 22 هزار کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد در حال فعالیت هستند که از این تعداد، 12 هزار کانون فرهنگی هنری در روستاها در حال فعالیت است.

وی گفت: اگر به دنبال تقویت امنیت کشور و پیشرفت‌ بخش کشاورزی و دام‌پروری هستیم باید برای روستاها برنامه داشت چراکه دست یابی به اهداف مورد نظر در روستاها به ویژه در بخش تولید روستا، نیاز به فرهنگ سازی و تبیین دارد.

ارباب سلیمانی با اشاره به 2 مدل توسعه‌ای تصریح کرد: مدل نخست، همان مدلی است که امروز، غربی‌ها آن را تجربه کرده‌اند و نتیجه‌ای جز شکست ندارد و قرآن کریم نیز آن را مردود می‌داند، این مدل، توسعه را به دور از اخلاق، تقوا و عدالت می‌خواهد و برای رسیدن به ثروت و قدرت به دنبال توسعه و پیشرفت هستند.

وی افزود: در مدل نخست آسیب‌های فراوانی به جامعه تحمیل شده و امروز شاهد هستیم که کشورهای غربی برای فروش تسلیحات خود جنگ‌های مختلفی در سراسر جهان به راه انداخته و این جنگ‌ها به جز ویرانی نتیجه‌ای نداشته است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: مدل دیگری که قرآن کریم معرفی می‌کند این است که اگر اهل آبادی‌ها تقوا پیشه کنند خداوند بدون شک، درهای رحمت و برکت را از آسمان و زمین برای آنان باز می‌کند، خداوند متعال با ترسیم این مدل توسعه در قرآن کریم، مؤمنان را به پیروی از این مدل دعوت می‌کند.

وی اضافه کرد: مدلی که ما دنبال می‌کنیم مدل توسعه توأم با عدالت و تقوا است و برای اجرای آن، فعالیت‌ها باید از مساجد آغاز شود، اگر قرار است به استقلال کامل دست یابیم لازم است نسبت به روستاهای کشور بی‌ تفاوت نباشیم.

ارباب سلیمانی با اشاره به سیاست‌های دولت در حمایت از روستاها گفت: روستاییان نباید به امید دولتمردان متوقف شوند بلکه تلاش خود را به کار بسته و دولت نیز حمایت کافی را از روستاها داشته باشد تا زمینه بازگشت روستاییان به روستاها فراهم شود.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه امام راحل، ما می‌توانیم را باور داشت بیان کرد: اگر جوانان ما شعار ما می‌توانیم را باور کنند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود همانگونه که امروز شاهد هستیم مجید فرزین یک جوان معلول روستایی در مسابقات پارالمپیک قهرمان می‌شو

ارسال نظرات
پر بیننده ها