خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهر بیرجند در سال‌های اخیر وسعت گرفته است، گفت: باید با بررسی نقشه‌ها تاثیر فعالیت‌های شهرداری‌ها را در دوره‌های مختلف نشان داد و از نقاط قوت آن الگو گرفته و نقاط ضعف آن را در انجام پروژه‌های مختلف تکرار نکنیم.
کد خبر: ۸۷۵۲۶۴۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با شهردار و کارکنان سازمان شهرداری بیرجند، با بیان اینکه شهرداری به طور مستقیم با کارهای روزمره مردم در ارتباط است، اظهار داشت: به دلیل آنکه شهرداری اعتبار خود را به طور مستقیم از مردم دریافت می‌کند بیش از پیش وامدار مردم است.

وی عنوان کرد: کارکنان شهرداری از زحمت کش ترین قشر جامعه هستند که به طور مستقیم نقش بسزایی در فرهنگ جامعه دارند.

وی افزود: حفظ کرامت مراجعان بسیار اهمیت دارد چراکه آنان صاحب کارند و باید در زمان‌هایی که به سازمان‌های دولتی مراجعه می‌کنند در عین حفظ کرامت ایشان از فرصت‌سوزی و از دست رفتن وقت آنها جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: فعالیت‌های شهرداری از سویی دیگر جزو کارهای پایدار در سطح شهر است و آثار آن تا سال‌ها می‌تواند در سطح شهر مشهود باشد.

عبادی با اشاره به اینکه شهر بیرجند در گذشته شهر کوچکی بوده است اما در سال‌های اخیر بسیار وسعت گرفته است، تصریح کرد: باید با بررسی نقشه‌ها تاثیر فعالیت‌های شهرداری‌ها را در دوره‌های مختلف نشان داد و از نقاط قوت آن الگو گرفته و نقاط ضعف آن را در انجام پروژه‌های مختلف تکرار نکنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه زندگی یک نوع آزمون و خطا است، افزود: باید به گذشتگان نگاه کنیم و از تجربیات دیگران استفاده کنیم.

عبادی تاکید کرد: باید فعالیت‌های شهرداری عالمانه، خالصانه و کارشناسی شده باشد.

شهردار بیرجند در این جلسه اظهار داشت: در خصوص معابر شهر یکی از متولیان این امر راه و شهرسازی است که طرح جامع تفصیلی را در پیش دارد و در مورد ارتفاع سازی‌ها نیز با دقتی که شده است تاکنون از حدود 10 مورد ساخت طبقات غیرمجاز جلوگیری کرده‌ایم.

عباسعلی مدیح تصریح کرد: همچنین با ساخت پارکینگ‌های طبقاتی نظیر پارکینگ طبقاتی واقع در خیابان جمهوری و پیگیری ساخت یک پارکینگ طبقاتی دیگر در شهید منتظری 20 سعی می‌کنیم تا حدی مشکل پارکینگ شهروندان را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه علی رغم وضعیت رکود پرسنل شهرداری کار خود را در حوزه خدمات شهری به خوبی انجام داده‌اند، گفت: شهر بیرجند شهری پاکیزه است که قسمتی از آن به فرهنگی بودن مردم و بخشی به کار شهرداری بر می‌گردد.

مدیح با بیان اینکه علی رغم کمبود اعتبارات پروژه های عمرانی شهرداری تعطیل نشده است، بیان داشت: طی دو سال گذشته ۶۰ درصد بودجه عمرانی به نیمه شمالی شهر اختصاص داده شده است.

مدیح با اشاره به اینکه اتفاقات بسیار خوبی در بافت فرسوده مرکزی استان رخ داده است، گفت: به ساکنین بافت فرسوده محله فرزان ۵۰ درصد تخفیف در حوزه خدمات تخفیف داده می‌شود.

وی ادامه داد: پل بزرگ موسی بن جعفر ظرف ماه های آینده تکمیل و ب سه راه اسدی متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه طی جلسات متفاوت با بانک‌ها مقرر شده است که بانک‌ها وام با ملبغ ۲۰ میلیون تومان با نرخ سود پایین به افرادی که در بافت فرسوده هستند اعطا شود، گفت: هفته گذشته شهرداری بیرجند رتبه سوم کشوری را در ستاد اقامه نماز کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بیش از ۲۰ نقطه فضای سبز و پارک های شهر بیرجند امام جماعت وجود دارد، افزود: چهار زمین نیز برای ساخت مسجد واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در ۵۰ درصد پارک‌ها نمازخانه و سرویس بهداشتی پیش بینی شده است، بیان داشت: تکریم ارباب رجوع از اولویت های کاری شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه کمتر از ۱۰ درصد بودجه شهرداری دولتی است و ۹۰ درصد از بیت المال مردم تامین می‌شود، تصریح کرد: شهرداری بیرجند هزار و ۲۰۰ پرسنل و هشت سازمان دارد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه ۲۷ جانباز و ۱۱۰ ایثارگر و رزمنده در شهرداری فعالیت دارند، عنوان کرد: در بحث ارتفاع سازی تلاش های زیادی صورت گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها