خبرهای داغ:
مدیر حوزه های علمیه:

دفاع مقدس ایران را در منطقه پرازآشوب، جزیره امن کرده است/ نسل نوجوان با فرهنگ جهاد و ایثارگری آشنا شود

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بر لزوم نشر و ترویج فرهنگ جهاد و ایثارگری وآشناکردن نوجوانان با دفاع مقدس تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۵۲۶۷۶
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم افتتاح مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) درشهرک جهاد قم گفت: کسانی که در برپایی پایگاه عبادت، یعنی مساجد سهیم هستند نقش مهمی در پاکیزه کردن فضای جامعه دارند.

وی افزود: ملت ما در هشت سال دفاع مقدس معجزه ای آفریدند که پشتوانه عظمت و اقتدار و درخشش انقلاب اسلامی شد؛ این دوره همیشه باید زنده نگاه داشته شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: تجربیات این دوره باید به نسل های بعدی منتقل شود؛ در مسکو، موزه جنگ جهانی روسیه، 1 میلیون نشانه به نام یک میلیون کشته در جنگ جهانی دوم نصب شده است و هر روز هزاران دانشجو و دانش آموز به صورت منظم از این موزه بازدید می کنند تا خاطرات کسانی که برای وطن شان جنگیدند را حفظ کنند.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: ما دفاع مقدسی داشتیم که نه تنها برای وطن و ملت بود بلکه برای انقلاب اسلامی و اسلام بود؛ 500 هزار جانباز و 200 هزار شهید و 50 هزار آزاده برای حفظ این کشور و احیای اسلام در عصر جدید بود که قطعا چیز کمی نیست.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: فرزندان ما این تاریخ را باید بدانند؛ مخصوصا کسانی که در قم هستند این خاطرات را مرور کنند؛ امروزه در قم هزاران نفر پرورش یافتند و در سراسر جهان به نشر معارف اهل بیت(ع) می پردازند؛ انقلاب اسلامی از قم آغاز شد و انتشار معارف اسلام از این شهر انجام می شود.

مدیر حوزه های علمیه افزود: امروزه ده ها هزار نفر ازسراسر جهان در قم حضور دارند تا معارف اهل بیت(ع) را بیاموزند؛ به همین نسبت نسل جوان نیز باید در عرصه جانبازی و جهاد برای این میراث عظیم آموزش ببیند؛ دفاع مقدس ما کاری کرده است که ملت ایران در منطقه پرازآشوب جزیره امن و با ثبات است.

وی در ادامه تصریح کرد: مسجد را باید مثل مساجد صدر اسلام آباد کرد؛ در زمان پیامبر اکرم (ص) مسجد خانه ای بود که از آن نور علم و آگاهی و بصیرت به همه منطقه منتشر می شود؛ مسجد باید محلی برای اعتلای روح دین و معنویت و انقلاب در روحیه جوانان باشد.
مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: در قم، نزدیک به 500 مسجد وجود دارد که حداقل باید دو برابر شود؛ مساجد باید نسل جوان و نوجوان را جذب کند و  جایگاهی باشد که در شعاع خود به فقرا و نیازمندان رسیدگی نماید.

عضو شورای عالی حوزه خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده، کودکانی که در مسجد رشد کرده اند در مقابل هجمه های دشمنان ایمن تر بوده اند؛ عمران ظاهری و باطنی مساجد بر عهده اهل مسجد است که باید در این زمینه کوشا باشند.
ارسال نظرات