خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری‌همدانی:

تنها با "روحیه انقلابی" می‌توان در برابر دشمنان ایستاد/ سنگر مقاومت تقویت شود

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در انقلابی‌بودن حوزه‌های علمیه تأکید کرد: در برهه کنونی تنها با روحیه انقلابی است که می‌توان در برابر دشمنان ایستاد.
کد خبر: ۸۷۵۲۶۸۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۲
تنها با
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از طلاب همدان، با یادآوری اینکه همدان خاستگاه علما و فقهای زیادی بوده است، اظهار داشت: همدان علما و فضلای فراوانی در گذشته داشته و وظیفه تربیت فقها و علمای دینی باید دوام و استمرار پیدا کند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پرورش فقها و علمای بزرگ باید با رشد بیشتری دوام پیدا کند، تصریح کرد: همت بلند و اراده قاطع برای تربیت علماء و فقهای دینی لازم است. باید فضلا و علمای همدان بکوشند هر کدام فقیهی در جامعه باشند؛ اینکه امام راحل توانست در کل جهان تحول ایجاد کند، به‌خاطر فقیه‌بودن ایشان بود.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه شناخت زمان و جهان از مهم‌ترین وظایف طلاب است، گفت: در جهان کنونی حوادث و شرایط خاصی وجود دارد که باید آماده پاسخگویی به آنها باشیم، بنا به فرموده امیرالمؤمنین(ع) کسی که به زمان خود آگاهی داشته باشد هرگز دچار اشتباه نمی‌شود، از همین رو در کنار درس و کتاب باید به شرایط خود آگاهی داشته باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در انقلابی‌بودن حوزه‌های علمیه افزود: در برهه کنونی تنها با روحیه انقلابی است که می‌توان در برابر دشمنان ایستاد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه همه افراد نسبت به جامعه مسئول هستند تصریح کرد: علما همیشه خدمتگزار مردم بوده‌اند، از هیچ قشری به‌اندازه روحانیت تعریف و تمجید نشده است، هیچ قشری هم به‌اندازه علما وظیفه سنگین به‌عهده ندارند.

آیت‌الله نوری‌ همدانی همچنین با تقدیر از رزمندگان مدافع حرم گفت: جبهه مقاومت سنگری است که باید این سنگر تقویت شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار کرد: باید سعی کنیم در تمام استان‌ها وحدت و اتحاد ایجاد کنیم و این اتحاد بین طلاب و روحانیت نیز روز به روز افزایش یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار