همزمان با سراسر کشور زنگ مقاومت و بازگشایی مدارس در مشگین‌شهر نواخته شد.
کد خبر: ۸۷۵۲۷۰۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸

به گزارش روابط عمومي بسيج ، همزمان با سراسر کشور و در نخستین روز از آغاز سال تحصیلی جدید زنگ مقاومت و زنگ بازگشایی مدارس شهرستان مشگین‌شهر با حضور جمعی از مسئولان ارشد شهرستان در مدرسه رسالت نواخته شد و دانش آموزان در کلاس‌های درس حضور یافتند.

رضا نوری‌زاده رئیس آموزش و پرورش مشگین‌شهر در این مراسم گفت: در سال تحصیلی 95-96 بیش از 21 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی با 2300 معلم و در 227 مدرسه مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی افزود: سیاست آموزش‌و‌پرورش بر توسعه متوازن و توسعه هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای است لذا آموزش‌و‌پرورش مشگین‌شهر در سال گذشته طبق تعهد توانسته بود 33 درصد دانش‌آموزان را به هنرستان‌ها جذب کند و در سال جاری نیز این آمار به بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به تلاش و زحمات معلمان در طول سال تحصیلی گفت: معلمان زحمت کش در آموزش و پرورش از جمله نجیب‌ترین قشر جامعه است که در طول یک سال دانش آموزان را در مسیر علم و دانش هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه ارزش هر انسان به اندازه دانش اوست افزود: دانش اموزان باید در جهت کسب علم تلاش مضاعف داشته باشند تا بتوانند در جامعه اسلامی نقش مهم داشته باشند.

وی تاکید کرد: علم اول شناخت خداست چرا که هدف از کسب علوم افزایش معرفت و شناخت خداوند است نه آموزش الفاظ.

در حاشیه برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ماکتی از صحنه جنگ و تلاش بانوان در پشت صحنه‌های جنگ در این مدرسه به نمایش گذاشته شد و گروه سرود نسیم ولایت شهرستان با اجرای سرود مدافعان حرم این روز را گرامی‌داشتند.

ارسال نظرات