رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش وپرورش استان زنجان:
در سال تحصیلی جدید 21 هزار دانش‌آموز و نوآموز زنجانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند
کد خبر: ۸۷۵۲۷۳۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش وپرورش استان زنجان گفت: امسال 21 هزار نوآموز و دانش‌آموز در مراکز و مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

بیات رییس اداره ی مدارس غیر دولتی و توسعه ی مشارکت های مردمی اداره ی کل در مراسم آغاز سال تحصیلی دبستان غیردولتی امام حسن مجتبی (ع) افزود: 520 مرکز پیش دبستانی و مدرسه غیردولتی در استان زنجان فعالیت دارد که سال تحصیلی میزبان 20 هزار دانش‌آموز خواهد بود.

وی استفاده از مشارکت مردم در آموزش و پرورش را یک ضرورت مهم دانست و اظهار داشت: خانه و مدرسه به عنوان دو رکن اصلی تعلیم و تربیت با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی استان تصریح کرد: مشارکت واقعی در مدرسه موقعی صورت می‌گیرد که مردم از نظر ذهنی و عاطفی درگیر شوند و به عواطف آن‌ها توجه کافی شود.

بیات خاطرنشان کرد: تبادل نظر، استفاده از تخصص‌های علمی و تجارب فنی اولیا در مدرسه، بررسی روند پیشرفت تحصیلی دانش آموز،نظارت بر فعالیت های آموزشی و پرورشی و ... را از جمله مواردی دانست که خانه و مدرسه می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی رابطه خانه و مدرسه را همچون رابطه جسم و روح دانست و اضافه کرد: هماهنگی و همکاری خانه و مدرسه در تربیت دانش‌آموز یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه اولیا و مربیان باشد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی استان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات معلمان و اولیای دانش‌آموزان گفت: امیدوار هستیم با تلاش‌های همکاران فرهنگی و همراهی اولیا، فضایی ایجاد شود که شاهد رشد، تعالی و بالندگی بیش از پیش نوباوگان ایران اسلامی در سنگرهای تعلیم و تربیت باشیم.

بیات افزود: معلمان نقش اصلی در تعلیم و تربیت دارند اما بدون همراهی اولیا در رسیدن به اهداف خود موفق نخواهند شد، همکاری نزدیک اولیا و مربیان می‌تواند در تعلیم و تربیت مطلوب و متوازن کودکان نقش مهمی دارد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی استان وی با اشاره به اهمیت ایجاد مدرسه‌ای شاداب و پر نشاط گفت: باید تلاش کنیم تا محیط آموزشی پرنشاطی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم تا دانش‌آموزان به حضور در مدرسه میل و رغبت بیشتری داشته باشند.

ارسال نظرات