برپایی موکب قمربنی هاشم(ع) هرمزگان در کربلای معلی

مسئول ستاد مردمی اربعین هرمزگان از برپایی موکب اربعین حسینی در کربلای معلی خبرداد و گفت: خدمات رسانی به ۱۲هزار زائر اربعین در موکب قمربنی هاشم(ع) هرمزگان بصورت نفر در هر روز پیش بینی شده است.
کد خبر: ۸۷۵۲۸۲۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان؛ حبیب بهادری،مسئول ستاد مردمی اربعین عتبات عالیات هرمزگان در حاشیه نشست هماهنگی راه اندازی موکب اربعین هرمزگان در کربلای معلی در جمع ستادهای مردمی اربعین شهرستان میناب در گفتگو با میناب جنوب گفت: موکب اربعین هرمزگان از فروردین امسال کار خود را با برنامه ریزی و شناسایی ظرفیت های استان برای خدمات رسانی هر چه بهتر به زائرین اربعین در کربلای معلی آغاز کرده است. 

وی افزود: از آنجایی که مردم عراق در ایام اربعین حسینی خدمت به زوار را از بهترین اعمال می دانند راه اندازی این موکب کمکی به مردم و حکومت شیعی عراق در میزبانی از زائرین اباعبدالله الحسین(ع) خواهد شد. 

مسئول ستاد مردمی اربعین عتبات عالیات هرمزگان اظهار داشت: همکاری مردم در زمینه و اهدای نذورات به ستاد مردمی اربعین در هرمزگان زمینه‌ساز برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم ویژه است که استان هرمزگان دراین اقیانوس خدمت و دلدادگی بخش از خدمات رسانی را در ایام اربعین بر عهده می گیرد. 

بهادری با اشاره به اولویت بندی و مشارکت در برپایی،اسکان و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی استان هرمزگان گفت: بیش از ۲۵۰ نفر با عنوان خادم اباعبدالله الحسین(ع) دربخش های مختلف ،اسکان،پذیرایی و برپایی موکب اربعین کار خدمات رسانی به ۱۲ هزار زائر بصورت نفر در هر روز بر عهده خواهند داشت. 

بهادری اقلام مورد نیاز برای زائران هرمزگانی اربعین حسینی در عراق شامل آب معدنی، نان، خرما، زیرانداز، حبوبات، پتو، کنسرو، تانکر آب، برنج، دیگ بزرگ، قند و شکر، مرغ و گوشت و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد و گفت: با همکاری بسیج و سپاه پاسداران امکان ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای استقرار تانکرهای آب، حمام و سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز زائران فراهم می‌شود. 

وی با بیان اینکه شهرستان میناب بعنوان معین استان ستادهای مردمی اربعین را برای جمع آوری نذورات مردمی برای برپایی موکب قمربنی هاشم(ع) در اربعین فعال کرده است ،اذعان داشت: صرف جمع آوری نذورات مردمی هزینه نمودن برای زائرین است و هیچ هزینه از محل جمع آوری کمک های مردمی برای ایاب و ذهاب خادمین اربعین در نظر گرفته نشده است و تمام هزینه های سفر بر عهده خادم می باشد. 

مسؤول ستاد مردمی اربعین هرمزگان اضافه کرد: مسیر ۷۵ کیلومتری حدفاصل نجف تا کربلا کانون اصلی پیاده‌روی مراسم اربعین حسینی است که میلیون‌ها زائر از سراسر جهان اسلام به خصوص از کشورمان در آن حضور دارند.

بهادری تصریح کرد: امسال برنامه‌ریزی لازم به منظور ایجاد چهار موکب در مراسم اربعین از سوی ستاد مردمی اربعین هرمزگان صورت گرفته که سه موکب در عراق و یک موکب مرز شلمچه با هدف خدمت به زائرین حسینی ایجاد خواهد شد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار