به همت بسیج مداحان استان گیلان برگزار می شود

چهارمین اجتماع بزرگ مداحان بسیجی گیلانی

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری چهارمین اجتماع بزرگ مداحان بسیجی استان در 8 مهر ماه، گفت: قیمت گذاری و قراداد بستن مجالس سیدالشهد ا(علیه‌السلام) زیبنده مداحان نیست.
کد خبر: ۸۷۵۲۸۲۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
به گزارش سرویس بسیج مداحان کشور خبرگزاری بسیج، محمد پوراسماعیلی، مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان اظهار داشت: برای غنی سازی محتوای روضه‌ها و منابر و مجالس مداحان، هرساله قبل از فرارسیدن ماه محرم اجتماع بزرگ مداحان بسیجی سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این راستا چهارمین اجتماع بزرگ مداحان بسیجی گیلان با حضور حاج غلامرضا سازگار برگزار می‌شود، افزود: زمان برگزاری این اجتماع پنجشنبه(8مهر) ساعت 9 صبح در حسینیه حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام) یخسازی است.

مسئول بسیج مداحان سپاه قدس گیلان گفت: در این مراسم کتاب‌های متقن و اشعاری که مداحان بتوانند از آن در مجالس به نحو احسن بهره ببرند در بین مداحان خواهر و برادر توزیع می‌شود.

پوراسماعیلی، فضای مداحی را یک فضای احساسی دانست و گفت: جایی که فضای احساسی باشد قلب و روح و جان انسان‌ها آمادگی بیشتری برای پذیرش معارف اهل بیت(علیه‌السلام) و الهی دارد که فرصت مناسبی را برای مداحان قرار می‌دهد تا به نحو احسن از این فرصت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک مداح می‌تواند با خواندن روضه‌ها، اشعار و مقاتل بی پایه و اساس و غیرمستند این فرصت را از دست دهد و نتواند جمع را به سمت معارف اهل بیت هدایت کند و از طرفی یک مداح می‌تواند با استفاده از اشعار مناسب و احادیث و روایات اهل بیت(علیهم السلام) و روضه و مقاتلی که مستند است از مجالس برای نشر و گسترش معارف اهل بیت استفاده کند.

مسئول بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مداحانی در مسیر اشتباه حرکت می‌کنند که پای آموزش استادی ننشسته‌اند و به محضر علما نمی‌روند، افزود: اگر مداح در جلسات علما و فضلا شرکت و از اساتید بزرگ و شاخص این فن بهره ببرد، هیچ وقت مجلسش دچار آسیب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا آموزش صحیح و تخصصی مداحی، پایه و اساس کار سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان است، گفت: یکی از پربارترین کلاس‌های آموزشی در سطح استان به اعتراف بسیاری از متربیانی که حضور دارند، کلاس‌های مداحی این سازمان با حضور اساتید کشوری است.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان در پاسخ به این سوال که قرارداد بستن مداحان در مجالس محرم آیا کار درستی است یا خیر؟ گفت: «تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن/که خواجه خود روش بنده پروری داند»، وقتی یک نوکر در محضر اربابش نوکری می‌کند خود ارباب می‌داند چگونه باید این نوکری و محبت را پاسخ دهد.

پوراسماعیلی با بیان اینکه اهل بیت(علیهم السلام) منشاء لطف و احسان هستند، تصریح کرد: اینکه مداحان در محضر ائمه(علیه‌السلام) برای مجالسشان قیمت تعیین کنند نشان دهنده عدم اعتماد به کرامت اهل بیت(علیه‌السلام) است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(علیه‌السلام)، خاطرنشان کرد: امام حسین(علیه‌السلام) به سه عده از افراد از عرش نظاره می‌کند، نخست کسانی که زوارش هستند، دوم کسانی که خدمتشان می‌کنند و سومین دسته افرادی که برایشان گریه می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نگاه سیدالشهدا نگاه کرامت، لطف و مرحمت است، اظهار داشت: وقتی امام حسین(علیه‌السلام) از عرش به عزادارش نگاه می کند، پس به کسی که باعث و بانی این سوگواری و اشک ریختن است قطعا نگاه ویژه‌تر خواهد داشت.

پوراسماعیلی افزود: اگر مداحی در دستگاه اهل بیت(علیه‌السلام) قیمت گذاری کند معلوم می‌شود که راهش از راه این خاندان جدا است و اعتقادی به اینکه خود ارباب مسبب این کارهاست ندارد.

وی گفت: قیمت گذری و قراداد بستن زیبنده یک نوکر در محضر ارباب نیست و مداحان باید با توجه به عنایت سیدالشهدا هر میزان پاکتی که توسط صاحب مجلس به آنها داده می‌شود به عنوان صله و بدون قرار دادبستن قبول کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار