موضع صریح و قاطع بسیج دانشجویی در قبال آمریکا و انتخابات این کشور

راهبرد بسیج دانشجویی بی اعتمادی مطلق و مقابله با سیاست های آنها در تمامی سطوح است

گودرزی تصریح داشت: سیاست های آمریکا در تمامی مراحل انقلاب چه قبل از برجام چه بعد از آن دشمنی آنها با انقلاب روز به روز افزایش یافته است. 63 سال است آمریکا علیه ملت ایران در حال جنایت است. جنایات آمریکا به اندازه ای بی شمار است که به این زودی ها و راحتی ها قابل فراموشی نیست.
کد خبر: ۸۷۵۲۸۴۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور صبح امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها با تبریک شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها و هفته دفاع مقدس، یاد و نام شهدا به‌خصوص شهدای دانشجو را گرامی داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که سال جدید سرآغازی نو در شکوفایی کشور باشد. انقلاب در سی و هشتمین سال خود دارای پیشرفت‌ها و کمبودهایی می‌باشد که نسل جوان هم باید به پیشرفت‌ها و هم به کمبودها و عقب‌افتادگی‌ها توجه کند.

گودرزی افزود: تمام مسئولین چه در وزارتخانه و چه در دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی باید نگاه آرمان‌گرایانه داشته باشیم که آرمان‌گرایی عین واقعیت است و اگر ملتی آرمان نداشته باشد انگیزه ندارد و پیشرفت نمی‌کند.

وی افزود: بسیج دانشجویی تشکلی انقلابی است نه حزبی سیاسی و فقط بر اساس نیاز جامعه و مردم و انقلاب اسلامی اقدام می‌کنیم. اساساً باکسی دعوای سیاسی نداریم و هرکس که در چارچوب انقلاب اسلامی باشد، حتماً حمایت می‌کنیم و هرکس بخواهد از چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی منحرف شود و استکبارستیزی و مردم‌گرایی و مردمی بودن را قبول نداشته باشد مقابله می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در دانشگاه نیازمند فضای چندصدایی هستیم. باید در موضوعات علمی و سیاسی، سلیقه‌های مختلف باهم صحبت کنند. بسیج دانشجویی نیز انحصاری برای دانشجویی که بسیجی باشد ندارد و اصل این است که اصل نظام و قانون اساسی را قبول داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: ما روح خدمتگزاری به مردم را افتخار می‌دانیم که در این راستا می‌توان به اعزام دانشجویان به مناطق محروم اشاره کرد. مردم صاحبان اصلی این نظام هستند و ما از امسال در مسائل اجتماعی ورود خواهیم کرد. مشکلات جوانان از قبیل اعتیاد، بیکاری و ازدواج برای ما مهم خواهد بود.

وی عنوان کرد: دانشگاه محیط تربیت و پرورش مدیران آینده کشور است که کارکردهای علمی، سیاسی و تربیتی دارد. ما اعتقادداریم دانشگاه باید محیط اسلامی باشد و با ولنگاری فرهنگی و برگزاری کنسرت و اردوهای مختلط مخالفیم. در دانشگاه دانشجو باید هم تعهد نسبت به کشور و هم تخصص پیدا کند. اگر در دانشگاه ابتذال ایجاد شود برای دانشجو خانواده دانشجو مناسب نخواهد بود.

وی گفت: ما هم به دانشگاه هم به جامعه و هم به خارج از کشور نگاه‌داریم چون تمامی این مباحث اثر وضعی در زندگی مردم دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی چه در داخل و چه در خارج از دانشگاه با ابزارهای روشنگری که داریم، گفتمان انقلابی فکر و عمل کردن را تبیین خواهیم کرد. این گفتمان نیازمند بازخوانی جدید دارد که باید روشن شود که ما این موضوع را در سه سطح دنبال می‌کنیم: دانشجو، مردم و مسئولین.

گودرزی افزود: امروز چه در کشور و چه در جهان ناظر پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی هستیم. به‌طور مثال در سوریه پس از هفت استکبار با تمام قدرت به دنبال ضربه زدن به جبهه مقاومت است. این جبهه مقاومتی که در منطقه به وجود آمده کلیه معادلات منطقه را تغییر داده است.

وی گفت: گفتمان انقلاب اسلامی چهار رکن اصلی عقلانیت، معنویت، عدالت و آرمان‌خواهی دارد که این‌ها توأمان باهم هستند که هرکدام نباشند معلوم می‌شود گفتمان انقلاب درک نشده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی عنوان کرد: امنیت و اقتدار داخل کشور درگرو همگرایی دولت و مردم و مسئولان کشور می‌باشد. اقتدار نظامی را بایستی عامل افزایش امنیت بدانیم که هردوی این‌ها در ذیل ولایت‌فقیه قرار می‌گیرد که در این راستا سه موضوع را مطالبه جدی داریم: وحدت و یکپارچگی کشور، اقتدار نظامی و تبعیت از ولی‌فقیه.

وی در تبیین موضع بسیج دانشجویی به آمریکا و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور اظهار داشت: «از نگاه بسیج دانشجویی نتیجه انتخابات آمریکا هرچه باشد چون راهبردهای اصلی، دکترین‌ها، مشاوره‌ها و اتاق فکرها و سناروهای آینده‌پژوهی آمریکایی‌ها نسبت به ایران، منطقه و جهان اسلام تغییر نخواهد کرد و شاید چند اختلاف تاکتیکی به وجود بیاید راهبرد اصلی، نگاه و سیاست ما نسبت به آمریکا، بی‌اعتمادی مطلق و نفرت از سیاست‌های ددمنشانه آمریکا و مقابله باسیاست‌ها و برنامه‌های او در همه سطوح است

گودرزی تصریح داشت: سیاست‌های آمریکا در تمامی مراحل انقلاب چه قبل از برجام چه بعدازآن دشمنی آن‌ها با انقلاب روزبه‌روز افزایش‌یافته است. 63 سال است آمریکا علیه ملت ایران در حال جنایت است. جنایات آمریکا به‌اندازه‌ای بی‌شمار است که به این زودی‌ها و راحتی‌ها قابل فراموشی نیست.

وی ادامه داد: ضرر و زیان‌های که در 63 سال گذشته آمریکا به ایران وارد کرده است به این راحتی‌ها که خیال می‌کنند از حافظه ملت ایران پاک نخواهد شد. اگر قرار بود آمریکایی‌ها دست از دشمنی بردارند برجام بهترین فرصت برای آن‌ها بود اما چرا در قبال امتیازهای که مادادیم حتی حاضر نشدند به حداقل‌های که تعهد داده بودند عمل کنند
.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی در ادامه به دو برنامه عمده انجام‌شده توسط بسیج دانشجویی در تابستان اشاره کرد و افزود: برگزاری اردوهای جهادی که ازلحاظ کیفی و کمی دارای رشد نسبت به سال گذشته بود با حضور 1300 گروه جهادی و 50000 دانشجو در سراسر کشور انجام شد. همچنین دوره‌های خط امام (ره) که با عنوان مباحث تشکیلاتی و سیاسی و اجتماعی و همچنین بررسی مسائل منطقه بود، با حضور 12000 دانشجو برگزار شد.

وی دلیل نام‌گذاری این دوره‌ها با عنوان خط امام (ره) را هندسه و هویت بودن خط امام (ره) برای انقلاب عنوان کرد و افزود: اندیشه ما خط امام (ره) است و وظیفه ما جلوگیری از انحراف خط امام مخصوصاً توسط کسانی که می‌خواهند امام را به‌دروغ به مردم معرفی کنند، می‌باشد.

وی در ادامه مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین اقتصادی مقاومتی را از دیگر فعالیت‌های بسیج دانشجویی عنوان کرد و اظهار داشت: ما در اقتصاد مقاومتی 3 نقش قائلیم: تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی و تفاوت آن با دیگر نظریه‌های اقتصادی، مطالبه از مسئولین و اقدام مسئولین.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار