معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان از کنترل کامل قاچاق سوخت در مرزهای استان خبر داد و گفت: قاچاق سوخت در کامیون‌های ترانزیتی تقریبا به صفر رسیده است.
کد خبر: ۸۷۵۲۸۵۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علیرضا آشناگر در هفتمین جلسه شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: در راستای کنترل قاچاق سوخت اقدامات بسیار اساسی در استان انجام شده و یک طرح در همین زمینه به صورت پایلوت اجرا و خوشبختانه خروجی آن را به صورت کاملا محسوس شاهد هستیم.

وی از کنترل کامل قاچاق سوخت به وسیله ترانزیت در مرزهای استان خبر داد و گفت: قاچاق سوخت در کامیون‌های ترانزیتی تقریبا به صورت کامل قطع شده و اگر مواردی وجود داشته باشد انگشت شمار است.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، کار دیب‌زنی به صورت الکترونیکی در استان انجام شد که هر چند در ابتدا با تنش‌هایی از سوی ترانزیت‌های کشور مقابل مواجه بودیم، اما در حال حاضر بدون هیچ مشکلی این مهم انجام می‌شود.

آشناگر به اختصاص سهم سوخت به روستائیانی که در شعاع 20 کیلومتری مرز هستند اشاره کرد و گفت: استان کردستان نیز مشمول این طرح قرار گرفته و تاکنون از این محل سود خوبی نصیب مردم روستایی از این محل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول یک ماه گذشته سودآوری در این حوزه برابر با 8 میلیون و 300 هزار لیتر سوخت فروخته شده است که این مهم می‌تواند نقش قابل توجهی در ارتقای سطح اقتصاد مردم روستا باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان سهم مرزنشینان از فروش نفت در قالب این طرح را حدود 400 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: به منظور حمایت از مناطق محروم اعلام کرده‌ایم که روستائیان بخش سرشیو مریوان و سقز نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند که این کار به صورت ماهیانه تکرار خواهد شد.

آشناگر با تاکید بر فعال‌سازی تعاونی‌هایی مرزنشین، گفت: یک ریال از سودآوری این بخش نباید جایی دیگری بجز برای مرزنشینان هزینه شود.

وی به برخی تخلفات در تعاونی‌های مرزنشین در سنوات گذشته اشاره کرد و افزود: مراجع نظارت و اطلاعاتی کار را دارند دنبال و بررسی می‌کنند و به محض هرگونه تخلف با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بر برخورد جدی با قاچاق کالا و ارز به ویژه قاچاق کالاهای بهداشتی و غذایی تاکید کرد و بیان داشت: در جاهایی که تراکم اینگونه کالاها زیاد است باید با حساسیت و برنامه‌ریزی درست حرکت شود که موجب بروز تنش و مشکلات جدی نگردد.

آشناگر خاطرنشان کرد: اولویت اصلی در برخورد با قاچاق کالا نیز باید برخورد و مقابله با کالاهای قاچاق تقلبی باشد چرا که اینگونه کالاها سلامت انسان را نیز به مخاطره می‌اندازند.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح ملی مبارزه با قاچاق کالا هم اصل را باید بر صحت گذاشت و این مهم باید از سوی گشت‌های نظارت به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در زمینه انهدام کالاهای قاچاق نیز تصریح کرد: در بحث انهدام کالاهایی که مشابه داخلی آن را نداریم باید با حساسیت تصمیم‌گیری شود و همچنین کالاهای مانند لباس‌های استوک بهتر است به منظور کمک به اقشار کم درآمد جامعه در بین آنان تقسیم شود.

آشناگر بر برخورد قاطع با اماکن ورزشی که اقدام به توزیع مکمل‌های قاچاق می‌کنند تاکید کرد و افزود: نباید اجازه دهیم این اماکن ورزشی با توزیع این داروها به جوانان که سرمایه‌های انسانی این استان هستند آسیب برسانند.

ارسال نظرات