نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: هیچ همایشی همچون تاسوعا و عاشورا، همگانی نیست و می بایست از این ظرفیت برای ترویج روحیه جهاد و مبارزه علیه استکبار و ترویج فرهنگ حسینی استفاده شود.
کد خبر: ۸۷۵۲۸۷۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی، در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان، با تاکید بر این موضوع که برخی از اعمال و مداحی های رواج یافته در ایام محرم با روح آزادگی امام حسین(ع) و روح تعقلی اسلام مطابقت ندارد، از متولیان امر خواست مراسم را با نظارت بیشتری برگزار کنند.

وی افزود:هیچ همایشی همچون تاسوعا و عاشورا، همگانی نیست و می بایست از این ظرفیت برای ترویج روحیه جهاد و مبارزه علیه استکبار و ترویج فرهنگ حسینی استفاده شود.

امام جمعه رشت تصریح کرد:محرم با همایش تاسوعا و عاشورا، ظرفیتی عظیم در راستای فرهنگ سازی است و نباید با تحریف و اشعار سخیف، بر پیکره این فرهنگ سترگ خدشه وارد کرد.

آیت الله قربانی انگیزه قیام سیدالشهداء(ع) را ترویج دین خدا دانست و گفت:در مراسم عزاداری از کارهای دور از شان و اعمال در تضاد با روح اسلام به شدت پرهیز شود. همچنین مداحان، گویندگان و روحانیان باید نسبت به پالایش اشعار، خطابه و پرهیز از خرافه آگاه شوند.

محمد احمدی پور، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان نیز، با تاکید بر ضرورت پرهیز از خرافه و مردم آزاری در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) بیان کرد: می بایست از ظرفیت عظیم محرم در راستای ارائه سبک صحیح زندگی استفاده کرد و در این راه از روحانیان، پژوهشگران و کارشناسان آگاه بهره گرفت.

وی افزود:آنچه امروز در جامعه موجب نگرانی است، سبک زندگی است که می بایست در کنار مسائلی همچون دشمن ستیزی و فرهنگ عاشورایی به آن پرداخته شود که این موضوع، نیازمند ظرافت و آسیب شناسی است.

فیروز فاضلی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست، فرهنگ عاشورایی را یک فرهنگ عمومی توصیف و اظهار کرد: نهادهای فرهنگی باید از این سفره پر نعمت بهره مند شوند.

وی گفت:امروز به قوت فرهنگ عاشورایی در جامعه، مخاطب در دسترس است و می بایست از این فرصت عظیم در راستای انجام کارهای فرهنگی بهره جست.

ارسال نظرات