سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به کوچک شدن خانوار و افزایش متوسط سن جامعه آشنایی جامعه و خانواده‌ها را مهم دانست و گفت: همه کشور باید خود را برای مقابله با پدیده سالمندی آماده کند.
کد خبر: ۸۷۵۲۸۹۲
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری که امروز در این وزارتخانه برگزار شد با اشاره برنامه‌های حمایتی وزارت بهداشت از سالمندان گفت: یکی از اقدامات اساسی این است که ما باید جامعه و خانواده‌ها را برای بیماری‌های دوران پیری آماده کنیم.

 

سخنگوی وزارت و بهداشت افزود: در حال حاضر با توجه به کوچک شدن خانوار، تعداد افراد خانواده و افزایش متوسط سن، جامعه باید پیش‌بینی لازم را انجام دهد تا برای ارائه خدمات به تعداد بیشتر سالمندان و بیماری‌های دوران سالمندی آماده شود.

 

حریرچی، تصریح کرد: به عنوان مثال در رسانه‌های 30 سال قبل به آلزایمر یا دیگر بیماری‌های دوران سالمندی اشاره‌ای نشده بود اما در حال حاضر به دلیل افزایش سن و شیوع این گونه بیماری‌ها مباحث زیادی در سطح جامعه مطرح می‌شود.

 

وی ضمن اشاره به نگهداری از افراد سالمند به عنوان دیگر برنامه‌های حمایتی از این قشر تأکید کرد: در این خصوص در همه موارد مرتبط با سالمندان حتی مبلمان شهری نیز باید برنامه‌های لازم برای حفظ آنان از خطرات احتمالی تدوین شود که در حال حاضر بعضی از شهرداری‌ها در کشور مبادرت به این کار کرده‌اند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه کشور باید خود را برای مقابله با پدیده سالمندی آماده کند در پایان گفت: همچنین بیمه‌ها نیز باید هزینه‌های مربوط به بیماری‌های سالمندان و خدمات ارائه شده به آنان را پشتیبانی کند.

 

ارسال نظرات