جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:

جنگ تحمیلی منحصربه فردترین جنگ تاریخ بشر پس از واقعه عاشورا است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پس از واقعه عاشورا که عظمت ابدی و قله رفیعی از فضائل و شگفتی‌ها را ساخت، جنگ تحمیلی منحصربه فردترین جنگ تاریخ بشر است، زیرا تمامی قدرت‌ها آمده بودند تا مسیر تاریخ را تغییر دهند.
کد خبر: ۸۷۵۲۸۹۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در گردهمایی بزرگ اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران همزمان با هفته دفاع مقدس با موضوع انقلاب اسلامی و ضرورت های عصر حاضر، گفت: یکی از مهمترین موضوعات امروز که حیات، هویت، منزلت و کرامت ما و جهان اسلام به آن متکی است، انقلاب اسلامی است؛ اگرچه ما در این انقلاب بزرگ و در ژرفای واقعیت های تلخ و شیرین آن حضور داشته ایم اما به لحاظ سنی نیازمندیم قدری از سطح افق آن فاصله بگیریم و در ارتفاع بالاتری انقلاب اسلامی را نه در مقدار کوچک و میکروسکوپی، بلکه در مقیاس کلان ارزیابی کنیم.

 

وی ادامه داد: هنوز این واقعه عظیم عالم را به درستی نشناخته ایم؛ اگر بدانیم که انقلاب اسلامی در سخت ترین موقعیت سیاسی جهان به وقوع پیوست، در موقعیتی که اطلس سیاسی جهان توسط دو قدرت بزرگ سیاسی آمریکا و شوروی رنگ آمیزی و مرزبندی شده بود و شکستن پوسته سلب حاکمیت این دو قدرت بسیار سخت بود؛ به طوریکه به هیچ کشوری اجازه خروج از مدار سیاسی تحت حاکمیت خودشان را نمی دادند قدری از عظمت این رخداد بزرگ، یعنی انقلاب اسلامی ایران روشن می‌شود.

 

 در ادامه با بیان اینکه عبور از این جاذبه غیرممکن بود، تصریح کرد: این موضوع در حالی است که امام توانست یک حرکت استثنایی در تاریخ انجام دهد؛ درواقع انقلاب اسلامی ایران شکستن و فروپاشاندن نظم آمریکا و شوروی در دوران جنگ سرد جهان بود و این یعنی تغییر موازنه شئوپولوتیک جهانی که با معیارهای تحلیل های رایج امکان پذیر نبود.

 

سلامی، افزود: انقلاب اسلامی رخدادی با پیامدهای بزرگ که دامنه تآثیر آن جهانی بود و درواقع یک ضلع جدید به هندسه قدرت اضافه شد و پیام های آن و شعاع نفوذ آن فراتر از میدان مرکزی این تحول یود.

 

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه قدرت های بزرک نیز می دانستند انقلاب اسلامی تحولی مربوط به یک جفرافیای محدود نیست، گفت: شعاع این انقلاب جهانی است؛ این نکته مهم انقلاب ما بود که هویت مدفون شده را بازیابی کرد و به یک جهان افزون شده حیات دوباره بخشید.

 

وی در ادامه قدرت آمریکا در منطقه را بر اساس دو لولا(ایران و عربستان) گردش میکرد، خروج ایران از میدان تسلط آن به معنای شکستن یکی از این دو لولا بود و اگر انقلاب از این زاویه تحلیل شود در مقابل ناهنجاری های کوچک هرگز انقلاب اسلامی در مقابل خدشه قرار نمی‌گیرد.

 

سلامی، ادامه داد: به نظر من پس از واقعه عاشورا که عظمت ابدی و قله رفیعی از فضائل و شگفتی ها را ساخت، جنگ تحمیلی منحصربه فردترین جنگ تاریخ بشر است، زیرا تمامی قدرت ها آمده بودند تا مسیر تاریخ را تغییر دهند و مانع از شکل گیری یک مدل موفق که بر اساس عدالت آزادی انسان و طهارت اخلاق شکل گرفت آمریکا و شوروی در همه موضوعات در جنگ سرد علیه یکدیگر بودند اما مقابل ایران متحد بودند.

 

جنگ ایران تنها جنگی بود که یک ملت همه سرزمین خود را در میدان عمل پس گرفت نه در میدان مذاکره سیاسی؛ اکنون نیز که ظرف چند سال گذشته بیش از دو میلیون نفر از مردم منطقه کشته شده اند، ایران همچنان در امنیت به سر می برد و نفس های سیاسی دشمن به شماره افتاده است.

 

علیرضا زاکانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی گفت: جنگ دوران دفاع مقدس که به منظور تجزیه ایران تحمیل شد موجب تحکیم، رشد و صدور انقلاب به دیگر کشورها شد را گرامی داشت.

 

وی ادامه داد: سلسله جلساتی که در این مسیر وجود دارد باعث همفکری اساتید دانشگاه که مورد اطمینان مردم و الگوی دانشجویان هستند می شود و اگر اساتید با هم صحبت کرده و دغدغه ها را مطرح کنند امکانی فراهم می شود تا دانشگاه با استفاده از ظرفبت انسان پروری مشکلات را حل کند و این مایه افتخار است.

 

ارسال نظرات