در پنل آزاداندیشی گردهمایی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران مطرح شد
سخنرانان پنل آزاداندیشی گردهمایی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران به مهمترین عامل ایجاد مشکلات کشور که القاء رسانه‌های خارجی است تاکید کرده و ترویج فرهنگ گفت‌وگو در بین اساتید و دانشجویان را ضروری دانستند.
کد خبر: ۸۷۵۲۸۹۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، در پنل آزاداندیشی گردهمایی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران که با محوریت انقلاب اسلامی و ضرورت‌های عصر حاضر در سالن همایش‌های سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، سیدرضا رئیس کرمی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه انقلاب تبدیل به نظام جمهوری شده است و باید با هم بنشینیم و صحبت کنیم تا ببینیم که چه مقدار از قانون اساسی را به عنوان میثاق اجرا کرده‌ایم و در ابعاد مختلف چه شرایطی داریم.

وی ادامه اداد: واقعیت این است که امروزه جوانان پاسخ‌هایی که از ما می‌خواهند ما باید با آمار و مستند بتوانیم به آنان بدهیم تا بدانند برای پیشرفت در حوزه‌های مادی، معنوی، رفاهی و فرهنگی برایشان چه اقداماتی انجام داده‌ایم.

رئیس کرمی، ادامه داد: در حال حاضر نتوانسته‌ایم الگوهای درستی بسازیم؛ بهتر است برنامه‌های تئوریک طراحی شود تا افرادی که مخالف هستند هم بتوانند صحبت کنند، اگر این گونه نباشد دچار رکود خواهیم شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ما همیشه انگشت خود را به سمت دیگران می بریم، در صورتی که اگر همه به وظایف خود به درستی و با پشتکار عمل کنیم می توانیم تحول بزرگی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج جایگاه همه علاقه‌مندان به کشور است، ادامه داد: گرایش‌های سیاسی می‌توانند به آن کمک کنند؛‌همچنین ما مطالبه‌گر مدعی العموم فساد در کشور هستیم و از مسئولین می‌خواهیم این را به گوش دولتمردان برسانند تا چالش‌های احتمالی ریشه کن شود.

قناعتی، مسئول شورای تخصص بسیج دانشگاه تهران نیز در این پنل با بیان اینکه در دنیایی زندگی می‌کنیم که دو تفکر مادی و معنوی حاکم است، باید بتوانیم این دو تفکر را تفکیک کنیم و آنچه در متون دینی مطرح است شناخت حق و باطل است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران تحول عجیبی بر ضد مادی گری در دنیا بود و ما توانستیم مدلی جدید ابداع کردیم؛ ولی کشورمان در حال حاضر با بحران هایی مواجه هست که شایسته نیست.

مسئول شورای تخصص بسیج دانشگاه تهران تصریح کرد: ما هر روز از رادیو و تلویزیون ایران اخباری مبنی بر اختلاس و بی قانونی افرادی را مطرح می کند که در مبادی قدرت قرار دارند؛ ما فرزندان اتقلاب از مسئولین می خواهیم که هر چه سریعتر روش انقلابی با اشد برخورد با این موضوعات داشته باشند.

قناعتی، گفت: همانقدر که انقلاب ما عظیم بود، توطئه علیه آن نیز عظیم است که مهمترین آن خالی کردن جامعه از باورها و ایمان است؛ این موضوع ناشی از سیاست های اسرائیل است تا بتواند با راه اندازی کانال های مختلف در فضای مجازی متریال جدیدی علیه انقلاب اسلامی ایران طراحی کند.

وی ادامه داد: در این حوزه باید شفاف سازی شده و با مفسدان برخورد شود.

در ادامه این پنل علیرضا زاکانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ضرورت دارد در ادامه سیر تکاملی انقلاب به درون کشور برگردیم و با ساختن الگوهای درست جامعه را در معرض جهانیان قرار دهیم.

وی ادامه داد: در حوزه پیشتازی علمی، مادی، اخلاقی و غیره کشور ما می تواند همه کمالات را به جهان عرضه کند اما اشکال جدی این است که ما با فرهنگ انقلاب فاصله گرفتیم که همه این مشکلات تحمیلی نیست و تعدادی را باید خودمان با آسیب شناسی جدی حل کنیم.

ما با انقلاب خود توانستیم ملت های منطقه را به سمت خود خیره کنیم و کشورهای دیگر از توانایی ایرانیان متعجب هستند، اما اگر دحال حاضر مشکلاتی در داخل کشور وجود دارد باید درباره آن صحبت کنیم.

یکی از دلایلی که برای مشکلات کشور می‌توان ذکر کرد، القاء رسانه‌های خارجی و بیرونی است؛ در حال حاضر تمام عالم بسیج شده اند تا داشته‌های خود را به جامعه ما تحمیل کنند و مردم ما رو به عقب سوق دهند، لذا این جلسه حکایت از ترویج فرهنگ گفت‌و‌گو در بین اساتید و دیگران دارد تا بدون داشتن محدودیت برای حرف زدن به طور جدی و شفاف بتوانیم این مباحث را پیگیری کنیم، چرا که افکار و صحبت‌های تک تک افراد می‌تواند چراغ راه باشد.

 


ارسال نظرات