نماینده مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

فاصله طبقاتی روز به روز بیشتر می‎شود

حسن پور گفت: متأسفانه اوضاع مناطق محروم دست خوش تغییراتی نشده است بلکه فاصله طبقاتی روز به روز درحال افزایش است.
کد خبر: ۸۷۵۲۹۴۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

شهباز حسن پور، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به لزوم محرومیت زدایی و رسیدگی مسئولین به مناطق محروم گفت: متأسفانه اوضاع مناطق محروم دست خوش تغییراتی نشده است بلکه فاصله طبقاتی روز به روز درحال افزایش است و وضعیت افرادی که تحت حمایت نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند به مراتب از 10 سال قبل بدتر شده است.

وی افزود: اگر چند سال قبل مردم 45 هزارتومان یارانه می گرفتند؛ ارزش خرید کالا داشت اما اکنون شاید 45 هزار تومان در عمل 7 هزار تومان ارزش نداشته باشد و اکنون کاهش توان خرید طبقات پایین جامعه کم شده است.

حسن پور تصریح کرد: متأسفانه اکنون کسانی به مسئولین مراجعه می کنند که روزی سفره پهن و به دیگران کمک می کردند اما امروز نیازمند شده اند.

وی افزود: مشکل دیگر در مناطق محروم بحث بیکاری است جوانانی که با خون دل خانواده ها برای تحصیل به دانشگاه رفتند امروز از نظر شغل موقعیت مناسبی ندارند به واسطه وضعیت نابسامان بیکاری جوانان جلوی چشم مادران و پدرانشان آب می شوند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: ما از مسئولین درخواست داریم تا به وضعیت بیکاری جوانان و وضعیت نابسامان دهک های پایین جامعه توجه کنند و دست افرادی که نیازی به گرفتن یارانه ندارند را قطع کنند ؛ برخی از این افراد به خاطرفرار مالیاتی و برای به اشتباه انداختن مسئولین یارانه دریافت می کنند و دولت هیچ الزامی برای قطع یارانه این افراد ندارد

وی خاطرنشان کرد: قریب 4 میلیون اتباع خارجی در کشور حضور دارند که هیچ عوارض و مالیاتی از آنها گرفته نمی شود و این درحالی است که در سایر کشورها بخشی از درآمدهایشان از این طریق تأمین می شود.در پایان باید گفت وضعیت مناطق محروم مطلوب نیست و پدیده شوم حاشیه نشینی به خاطر کم توجهی به مناطق محروم است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار