خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین:
جانشین فرماندهی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین گفت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای استخراج معارف عظیم بصیرتی است.
کد خبر: ۸۷۵۲۹۶۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

سرگرد امیرعلی حسینیانی جانشین فرماندهی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن تبریک هفته غرور آفرین دفاع مقدس به سالروز عملیات ثامن الائمه اشاره و اظهار کرد: در اوایل جنگ بنی صدر خیانت بزرگی به کشور ما کرد که امام خمینی(ره) می‌دانستند این فرد خیانتکار است ولی می‌خواستند خود مردم بر این امر واقف شوند که همین طور هم شد.

وی ادامه داد: رزمندگان ما در آن زمان امکانات و تجهیزات بسیار کمی داشتند و برخی از شهرهای ما از جمله خرمشهر در تصرف دشمن در آمده بود.

حسینیانی تشریح کرد: بعد از روشن شدن بی‌کفایتی بنی صدر، شهید رجایی رئیس جمهور شدند و بعد از شهادت شهید رجایی مقام معظم رهبری به ریاست جمهوری برگزیده شد و همچنین با تدبیر امام(ره) نیروهای مردمی سپاه و بسیج وارد میدان شدند، عملیات ثامن الائمه طرح ریزی شد و در مهر ماه این عملیات آغاز گردید.

حسینیانی با بیان اینکه این عملیات از مهم ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود اذعان کرد: در این عملیات حدود 150کیلومتر از خاک کشورمان آزاد و به خصوص حصر آبادان شکسته شد که این عملیات  فتح البابی شد برای انجام عملیات های دیگر، بعد از این عملیات چندین عملیات مختلف نیز انجام شد زمینه ساز آزاد سازی خرمشهر بود.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین یادآور شد: هفته دفاع مقدس یعنی بزرگداشت سال هایی که مردم در آن حماسه سازی کردند، این حماسه از بسیج شدن و اتحاد مردم شکل گرفت و بسیج نمایشگر اراده یک ملت انقلابی است که برای حفظ و احیای ارزش های اسلام شکل گرفت.

وی تاکید کرد: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای استخراج معارف عظیم بصیرتی از لابلای این گنجینه تمام نشدنی است.

این مسئول ابراز کرد: امروز هر عزتی که داریم به برکت شهدا و خانواده های شهدا است و ما مدیون این عزیزان هستیم، شهدای ما از مکتب عاشورا درس گرفته بودند و در وصیت نامه هایشان همه ما را به پشتیبانی از ولایت فقیه فرا می خوانند، نتیجه می گیریم که ولایت فقیه و رهبری نقش موثری در پیروزی رزمندگان داشته است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس انقلاب را بیمه و امروز به دنیا صادر کرده است اظهارکرد: ملت سرافراز ایران در کنار رهبری و با حضور در صحنه های دفاعی بعد از 38 سال همچنان دشمن را ناکام گذاشتند و این انقلاب شکوهمند اسلامی نه تنها نابود نشده بلکه در قلب کشورهای اروپایی الگو شده و گسترش پیدا کرده است.

4001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها