تهاجم دشمن در حال حاضر تهاجم نرم است، قاعدتاً دفاع ما هم باید دفاع نرم باشد، قلم در مقابل قلم، فیلم در مقابل فیلم، رسانه در مقابل رسانه، تبلیغ در مقابل تبلیغ، علم در مقابل علم، استاد در مقابل استاد، دانشجو در مقابل دانشجو، سایت در برابر سایت و همینطور باید مقابله کنیم.
کد خبر: ۸۷۵۲۹۸۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ در طول هشت سال دفاع مقدس علی رغم اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط بسیار سخت قرار داشتیم با تکیه بر قدرت ایمان و توکل بر خدا و با رهبری و هدایت امام بزرگوار و ایثار و فداکاری و از جان گذشتگی رزمندگان و ملت غیورمان توانستیم در برابر کشور عراق که به طور مستقیم با ما وارد جنگ شده بود و بیش از سی کشور هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم از جهت نظامی و مالی و سیاسی و ....از او پشتیبانی می کردند ، مقاومت کنیم.

اصل دعوای دنیا با ما و حمایت آن ها از عراق چه بود؟ چرا انقلاب ما که یک انقلاب اسلامی و با شعار استقلال و آزادی ظهور و بروز کرده بود باید اینگونه مورد هجمه و مخالفت و دشمنی بعضی از دولت ها قرار می گرفت؟

بخش مهمی از این موضوع، به ماهیت سیاسی، پیش‌روندگی و ضداستکباری انقلاب ایران بر می گردد، اهداف انقلاب ما قطعاً در تضاد با منافع برخی از کشورها بود و می‌توانست نفوذ غرب را به‌شدت کاهش دهد، به همین جهت بسیاری از کشورهای استعمارگر و مستبد درصدد بودند با حمایت از عراق و تضعیف ایران، منافع خودشان را تأمین کنند، اما در نهایت هیچ‌یک از این تدابیر کارساز نشد و مردم قهرمان ایران بدون از دست دادن حتی یک وجب از خاک کشور خود، نه‌تنها در برابر عراق، بلکه در برابر بسیاری از کشورهای دنیا ایستادند، مقاومت کردند و در نهایت پیروز شدند.

باید پرسید، اگر دشمنی استکبار و ایادی آن با ما بر سر منافع و قدرت بوده، آیا الآن از مواضع خودش کوتاه آمده یا نه؟

دشمن در دو صورت دست از دشمنی با ما بر می دارد؛ اول این که خود دشمن از اهداف و خوی سلطه گری خود دست بردارد، دوم اینکه انقلاب ما دچار یک استحاله و دگرگونی و تغییر در اهداف و آرمانها شده باشد.

حالت اول که اتفاق نیافتاده و محال است در آینده هم این اتفاق بیفتد، چرا که شیطان هیچوقت دست از دشمنی و شیطنت خودش دست بر نخواهد داشت.

مادامی که شیطان از خدا مهلت خواسته و قسم یاد کرده تا فرزندان آدم را گمراه کند :" فبعزتک لاغوینهم اجمعین... الا عبادک منهم المخلصین "؛ مسئولین آمریکا و اسرائیل هم که جزء شیاطین انسی و از عوامل شیطان هستند هم دست ازجنایت، فریب و نیرنگ و ظلم و ستم دست بر نخواهند داشت.

پس تا قیام قیامت جنگ بین حق و باطل ادامه دارد، چرا که اصل اختلاف ما با آمریک، اسرائیل و دوستانش، اختلاف اساسی و بنیادی است واین نظرهم که بعد از هشت سال جنگ و این همه خون که به پای انقلاب ریخته شده است،‌ رهبری و ملت عزیز ما دست از آرمانها و ارزشهای انقلابشان بردارند نیز محال است.

مقام معظم رهبری در دیداری که سال گذشته در جمع فرماندهان سپاه داشتند در رابطه با انقلاب فرمودند:"انقلاب زنده است، انقلاب حاضر است، انقلاب موجود است، اگر انقلاب -آنچنان که بعضی ادّعا میکنند یا بعضی آرزو میکنند- مرده بود، پاسدار لازم نداشت."

پس همانطور که حضرت آقا هم تاکید کردند هم انقلاب زنده و پاینده است و هم آرمانهای انقلاب ما سر جایش است و هم مردم ما پایبند به ارزشها و آرمانهای انقلابی و اسلامی خودشان هستند.

پس چه اتفاقی افتاده ؟ چرا دشمن امروز به جای تکیه بر جنگ نظامی و تهدید و حمله؛ حرف از مذاکره ورابطه می زند؟

نکته بحث من اینجاست که دشمن هیچگاه بدون طرح و نقشه هدف کاری را انچام نمی دهد، دشمن اگر ازیک مسیر به هدفش نرسد، ده ها طرح و نقشه برای رسیدن به هدفش دارد .

جنگ نظامی دشمن را شاهد بوده ایم، فتنه انگیزی دشمن را تجربه کرده ایم، مقابله سیاسی دشمن را دیده ایم، مقابله اقتصادی دشمن را دیده ایم، تحریم ها را دیده ایم، خصومت ها را دیده ایم، فریب و نیرنگ دشمن را که نمونه آخر آن هم در قضیه برجام بود که به اذعان طرفداران و مخالفان آن دشمن با نقشه فریب و نیرنگ پشت میز مذاکره نشست را هم داریم تجربه می کنیم.

طبق یک آمار، دشمنان نظام از اول انقلاب تا کنون بیش از 40 فتنه را برای براندازی نظام ما طراحی و اجرا کرده اند که یکی از این فتنه ها برای براندازی هر نظام و دولتی کافی بود.

پس دشمنی دشمن سر جایش است، ولی نقشه دشمن عوض شده، طرح دشمن عوض شده. است، دشمن دید از در نمی تواند وارد شود، رفته است سراغ پنجره، نرم و آهسته، یک جوری می خواهد وارد شود که ما ورود و نفوذ او را حس نکنیم.

چرا مقام معظم رهبری تاکید دارند که مراقب نفوذ دشمن باشید؟

حضرت آقا می فرمایند:" ضدّ انقلاب امروز از طرق مختلفی وارد میشود، یکی از راههای ورود و نفوذ ایجاد خلل در باورها است؛ باور انقلابی، باور دینی، در معرفتهای انقلابی و دینی اختلال ایجاد میکنند، رخنه کردن در اینها است، و از همه‌ی طرق هم استفاده میکنند و آدمهای گوناگونی هم دارند، استاد دانشگاه هم دارند، فعّال دانشجویی هم دارند، نخبه‌ی فکری و علمی هم دارند، همه‌ نوع آدمی برای ایجاد این رخنه‌ها هستند. "

پس همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ است ،نفوذ اقتصادی دشمن، نفوذ امنیتی دشمن که علی رغم اهمیتی که دارند ولی در مقابل نفوذ فکری و فرهنگی و سیاسی کم اهمیت ترند.

این که متاسفانه یک مسئول و یا مشاور به جای افزایش حس خود باوری در ملت به ویژه جوانان و نوجوانان با یک حرف نسنجیده و بی اساس، حس ناامیدی به جامعه دهد، این خود از مصادیق نفوذ است.

در کنار نفوذ سیاسی و اقتصادی عمده هدف دشمن نفوذ فرهنگی برای تغییر باورها و اعتقادات ملت عزیزمان است، لذا در این زمینه بیشتر باید هوشیار باشیم، تهاجم دشمن الآن تهاجم نرم است، قاعدتاً دفاع ما هم باید دفاع نرم باشد، قلم در مقابل قلم، فیلم در مقابل فیلم، رسانه در مقابل رسانه، تبلیغ در مقابل تبلیغ، علم در مقابل علم، استاد در مقابل استاد، دانشجو در مقابل دانشجو، سایت در برابر سایت و همینطور باید مقابله کنیم.

اگر می خواهیم در زمینه فرهنگی و اعتقادی موفق باشیم باید مهمترین دست آورد انقلاب و دفاع مقدس را که خودباوری است حفظ کنیم، خودباوری انسانی، خودباوری فردی ، خودباوری ملی، خودباوری دینی، اینها را باید حفظ کنیم. 

اگر هویت ها و ارزش ها، باورها را توانستیم حفظ کنیم، از اینها پاسداری کنیم، آنوقت در تعامل با دنیا موفق خواهیم بود و ظرفیت تغییر و تاثیر بر ملت ها و کشور ها را خواهیم داشت.

به مقوله جهاد کبیر که توسط مقام معظم رهبری مطرح گردید، باید توجه کنیم، جهادی که مفهوم آن ایستادگی و مقاومت و عدم تبعیت در برابر دشمنانی که در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و نظامی در مصاف با او هستیم.

این ایستادگی و مقاومت زمانی محقق می شود که نسب به وضعیت جبهه دشمن و موقعیت انقلاب اسلامی تبیین و روشنگری صورت گیرد.

فرق بین نبرد سخت با جنگ نرم این است که در جنگ سخت مردم می توانند از نیروهای مسلح و قوای نظامی خودشان پشتیبانی کنند تا با دشمن مقابله کند ولی در جنگ نرم خود مردم و حتی مسئولین هم مورد توجه و هدف دشمن قرار می گیرند، لذا باید بیشتر مراقب باشیم و همه با هم با گوش دادن به فرامین مقام معظم رهبری در جهت تحقق جهاد کبیر تلاش کنیم.

لشگری - فرمانده ناحیه ساوجبلاغ
ارسال نظرات
پر بیننده ها