رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای طیب نیا! شما صرفاً بر اساس این قوانین می‌توانید مذاکره کنید و نه چیز دیگر.
کد خبر: ۸۷۵۲۹۹۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان اظهارات علی طیب نیا وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: توضیحات وزیر اقتصاد نشان می‌دهد ما قوانین پولشویی و مبارزه با تروریسم را در مجلس تصویب کرده‌ایم و لازم می‌دانیم که به درستی اجرا شود.

وی اضافه کرد: آقایان یک برنامه اقدام ارائه شده و حتماً‌ ملاحظاتی نیز در این زمینه وجود دارد و کسی که مذاکره می‌کند باید آنها را مدنظر قرار دهد.

لاریجانی در همین زمینه خاطرنشان کرد: اصل این است که چارچوب‌های قانونی رعایت شود. بعضی از نمایندگان تذکر دادند که مرکز پژوهش‌ها گفته مجلس باید در این زمینه مصوبه داشته باشد؛ انجا که لازم است.

«نکته قابل توجه این است، وقتی قوانینی مثل مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم داریم باید بهره آنها را ببریم.»

وی با بیان اینکه آقای طیب نیا! شما صرفاً بر اساس این قوانین می‌توانید مذاکره کنید و نه چیز دیگر، گفت: تمام ‌آنچه که در مجلس تصویب شده باید رعایت و در شورای عالی پولشویی به بحث گذاشته شود؛ به علاوه اگر در این زمینه تعهدی خارج از قانونی که مجلس گذاشته به وجود بیاید حتماً باید از چارچوب مجلس عبور کند.

«نکته‌ای هم که آقای ذوالنور گفتند حرف درستی است. وقتی حرف درستی زده می‌شود باید تمکین شود. من تأیید می‌کنم که این مسائل پیش از این در شورای عالی امنیت ملی به بحث گذاشته شده بود اما خوب بود که آقای طیب‌نیا بیشتر در این زمینه توضیح می‌دادند.»

رئیس مجلس در ادامه از کمیسیون اقتصاد و مرکز پژوهش‌های مجلس خواست مسأله FATF را بررسی کند و وزیر اقتصاد نیز اقدامات انجام شده خود را به کمیسیون اقتصادی اطلاع دهد.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: قرار ما این است که در چارچوب قوانین مصوب اقدام شود و خارج از این چارچوب عمل نشود.

ارسال نظرات