گزارش «بسیج» از فعالیت اقتصاد مقاومتی مرکز مطالعات راهبردی و تربیت اقتصاد اسلامی
مساله اقتصاد مقاومتی هنوز در جامعه و در بین قشر نخبگان و عموم مردم به درستی تبیین نشده است و عده ای هنوز در ضرورت مساله اقتصاد مقاومتی مانده‌اند و ضرورت مساله را نمی دانند که مسیر چیست.
کد خبر: ۸۷۵۳۰۶۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج، از فعالیت اقتصاد مقاومتی مرکز مطالعات راهبردی و تربیت اقتصاد اسلامی، مساله اقتصاد مقاومتی هنوز در جامعه و در بین قشر نخبگان و عموم مردم به درستی تبیین نشده است و عده ای هنوز در ضرورت مساله اقتصاد مقاومتی مانده‌اند و ضرورت مساله را نمی دانند که مسیر چیست. 

مرکز مطالعات راهبردی و تربیت اقتصاد اسلامی، درصدد است تا به نقش مردم در اقتصاد مقاومتی بپردازد لذا مردم مهم ترین پازل اقتصاد مقاومتی دانسته و بصیرت افزایی مردم موجب می‌شود تا برداشت‌های ناصحیح که اعتبار اقتصاد مقاومتی را کم می‌کند کاسته شود.

باید بصیرت مردم و مدیران از اقتصاد مقاومتی را بالابرد و به تبیین مجدد مفاهیم از اقتصاد مقاومتی پرداخته شود که اقتصاد مقاومتی  تنها ناظر به مقابله با تهدیدهای خارجی  نیست هر چند که تهدیدها و تحریم‌های خارجی  معایب اقتصاد ما و کاستی‌های بازیگران اقتصادی را بیش از پیش نمایان ساخته است.

مباحث تربیت اقتصادی، مهارت‌ها و آموزش های اقتصادی لازم و کسب بصیرت  و بینش اقتصادی صحیح  همگی در چارچوب اقتصاد مقاومتی تعریف و آموخته می‌شود و می‎‌توان از  آنها برای عموم مردم جامعه بکار گرفت لذا یادگیری اقتصاد مقاومتی به زمان و مکان خاص محدود نمی‌شود و شاید تنها در مواردی  نیاز به برخی موارد بیشتر احساس شود و باید مردم و مسوولان اقتصاد مقاومتی را در تمام امورات در نظر داشته باشند.

ارسال نظرات