نماینده مردم شاهین شهر درباره عدم رفع ایرادات قراردادهای نفتی در مجلس، انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۷۵۳۰۸۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد درباره گزارش FATF‌ در مجلس گفت: ما هنوز متوجه نشدیم که امضایی که دولت درباره FATF در خرداد سال 94 انجام داده است تعهدآور بوده یا خیر؟ اگر این امضا تعهدآور نبوده چرا ما باید روزه شک‌دار بگیریم و اگر تعهدآور بوده چرا از مجلس اجازه‌ای درباره این موضوع گرفته نشده است.

 

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: معتقدم امضایی که دولت در این رابطه کرده است، تعهدآور است و ما در هیچ جای قانون مصوب نکردیم که آنها بروند و این توافقنامه را امضا کنند و تنها به آنها اجازه مذاکره داده شده بود.

 

حاجی دلیگانی در ادامه تأکید کرد: ما تا زمانی که امضا نمی‌کردیم این مسائل به درستی پیش می‌رفت اما اگر امضا کردیم دیگر باید بدانیم مسائل تعهدآور است.

 

نماینده مردم شاهین شهر در ادامه با اشاره به موضوع قراردادهای نفتی و بررسی آن در مجلس تأکید کرد: ایرادات قراردادهای نفتی رفع نشده است و تاکنون هیئت تطبیق قوانین هیچ گونه نقطه نظرات درباره ایرادات قراردادهای نفتی را از نمایندگان اخذ نکرده است.

 

علی لاریجانی در ادامه در واکنش به اخطار حاجی دلیگانی درباره قراردادهای نفتی گفت: بنده حرف شما را تکذیب می‌کنم چرا که هیئت تطبیق قوانین نظرات را دریافت کرد و حتی آن 14 الی 15 بندی که از دفتر مقام معظم رهبری ارجاع شده بود را هم مورد بحث قرار داد و تماما اجرا شد. بنده مسئول این موضوع هستم و شما معلوم نیست راجع به چه مواردی صحبت می‌کنید.

 

رئیس مجلس مجددا خطاب به حاجی دلیگانی گفت: هیئت تطبیق قوانین هیئتی است که رئیس دارد. آقای دکتر اسماعیلی رسما با بنده مکاتباتی داشتند و گفتند ما هم مواردی که تماما بحث شده بود را مورد بررسی قرار دادیم و دولت در دو مصوبه این موارد را اجرا کرده است.

 

وی ادامه داد: آقای حاجی دلیگانی اگر شما مجددا ایرادی به برخی مسائل در قراردادهای نفتی دارید می‌توانید بروید و سوال کنید.

 

لاریجانی تأکید کرد: اگر شما درباره مسائل حقوقی نفتی ملاحظات دیگری دارد مبحث، مبحث دیگری است و شما نماینده مجلس هستید و می‌توانید طرح تهیه کنید و مسائل را رسیدگی کنید اما اگر بحث این است که آن مطالبی که از مجلس ارسال شد آیا هیئت تطبیق قوانین نقطه نظرات را به دولت اعلام کرد؟ باید بگویم نظرات صد در صد به دولت رسما اعلام شد و حتی بنده آن را امضا کردم . و سوال بعدی اینکه آیا هیئت دولت آن موارد را اعلام کرد و انجام داد؟ باید بگویم تمامی موارد اعمال و انجام شد چرا که بنده مسئول آن هستم و می‌گویم این موضوع انجام شده است البته ما دیدیم که شما کم لطفی کردید و مجددا دیروز تذکری در این رابطه دادید و گفتید که موارد عملیاتی نشده است و این درست نیست.

ارسال نظرات