قیمت نفت پس از افزایش 3 درصدی در روز گذشته به علت تلاش سرمایه‌گذاران برای فروش و سود بردن از این افزایش در معاملات امروز کاهش یافت و به 46.97 دلار در هر بشکه رسید.
کد خبر: ۸۷۵۳۱۰۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  قیمت نفت در معاملات آسیا کاهش یافت چراکه سرمایه‌گذاران پس از افزایش 3 درصدی قیمت نفت در جلسه گذشته به برداشت سود و فروش اقدام کردند.

دلار نیز پس از افزایش در برابر سبدی از ارزها، بر قیمت نفت اثر گذاشت. بالا رفتن ارزش دلار، قیمت این کالای اساسی را برای مالکان دیگر ارزها گران تر می‌سازد.

از طرفی انتظار برای افزایش ذخایر نفت آمریکا نیز در میان نگرانی از مازاد عرضه، بر قیمت‌ها تاثیر گذاشت.

تولیدکنندگان بزرگ نفت از امروز برای یک نشست 3 روزه در الجزایر گرد هم می‌آیند که می‌تواند به اقداماتی نظیر کاهش یا فریز تولید نفت برای حمایت از قیمت‌ها منجر شود.

کشورهای صادرکننده نفت خام و دیگر تولیدکنندگان نفت به سرپرستی روسیه به صورت غیررسمی در حاشیه مجمع بین‌المللی انرژی در 26 تا 28 سپتامبر با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

میشائیل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد در بازارهای سی‌ام‌سی سیدنی گفت اما بازار تردید دارد که تولیدکنندگان به توافقی برسند. «اخبار تاثیرگذار برای سرمایه‌گذاران اعلام آمار ذخایر آمریکا است مگر اینکه چیز شگفت‌انگیزی از الجزایر منتشر شود.»

مک‌کارتی ادامه داد بازگشت قیمت نفت در زمان مبادلات آسیایی در روز سه شنبه حکایت از برداشت سود تدریجی سرمایه‌گذاران دارد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 38 سنت کاهش 46.97 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته 3.2 درصد افزایش ارزش داشت.

نفت خام آمریکا نیز با 27 سنت کاهش 45.66 دلار به ازای هر بشکه معامله شد. قیمت نفت خام آمریکا 3.3 درصد در جلسه گذشته بالا رفته بود.

بر اساس نظرسنجی رویترز از 7 تحلیلگر، ذخایر نفت خام تجاری آمریکا به طور متوسط 2.8 میلیون بشکه افزایش یافته است و به 507.4 میلیون بشکه در هفته منتهی به 23 سپتامبر رسیده است و به سه هفته کاهش غیرمنتظره کاهش داده است.

ارسال نظرات