مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به استقبال خوب دانشجویان یزدی از اردوهای جهادی گفت: امسال 800 نفر از دانشجویان یزدی در با حضور در روستاهای محروم در اردوهای جهادی شرکت کردند.
کد خبر: ۸۷۵۳۱۲۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، اظهار کرد: امروز تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه که سرپنجه عملی انقلابی در کشور هستند بیش از هر برهه ای ضرورت دارد.
سیدحسین راسخی گفت: رسالت کلی بسیج دانشجویی که در فرمان امام راحل برای تشکیل بسیج دانشجو و طلبه هم بر آن تاکید شده پاسداری از اصل نه شرقی و نه غربی، استکبارستیزی به طور جد، مسائل اعتقادی، دفاع از امام(ره) و انقلاب با تمام توان، ترسیم چهارچوب اسلام ناب محمدی، جلوگیری از نفوذ استکبار و تلاش برای تحقق جامعه و تمدن اسلامی است.
راسخی تاکید کرد: امروز دو جریان در جامعه ما در حال فعالیت است. یک جریان، جریان انقلابی است که به دنبال تبیین نظرات امام ورهبری و انتقال آن به نسل سوم و چهارم انقلاب است و در مقابل جریانی قرار دارد که نگاهش به غرب است و به دنبال این است که با این نگرش مشکلات را حل کند.
وی انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن را گفتمان امروز انقلاب اسلامی دانست و افزود: اولویت اصلی بسیج دانشجویی در دانشگاه های استان تبیین گفتمان انقلابی است و در کنار آن تقویت معنویت و بازگشت به اصول امام راحل(ره) را دنبال می کند.
راسخی خواستار بازخوانی گفتمان اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی شد و تاکید کرد: مجدداً باید بازتعریفی از انقلاب طبق نظر امام خمینی(ره) ارائه شود، چرا که اگر ما به این وظیفه عمل نکنیم عده ای به اسم امام(ره) و خط امام(ره) آنطور که خودشان می خواهند انقلاب را تعبیر می کنند و تعریف دیگری ارائه داده و اصل گفتمان انقلاب را تغییر می دهند.
وی با اشاره به فعالیت های بسیج دانشجویی استان یزد در سال جدید گفت: برگزاری جشنواره های علمی، جشنواره فرهنگی رویش، مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود، برپایی نمایشگاه هشت سال دفاع مقدس با بررسی نقش رزمندگان یزدی، برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، دیدار با خانواده شهدای دانشجو، دیدار با جانبازان، غبارروبی گلزار شهدا، حضور در نمایش میدانی کد 38 ، اکران فیلم های جشنواره عمار و مقاومت، برگزاری دومین جشنواره فرهنگی ادبی رویش، یادبود شهدای دانشجو و مدافع حرم از جمله مهمترین برنامه های بسیج دانشجویی استان یزد در روزهای آتی است.
رئیس ستاد دانشجویی پیاده روی اربعین استان یزد با اشاره به حرکت عظیم اربعین نیز اعلام کرد: 36 نفر از مدیران دانشجویی ما توجیه شده اند و به عنوان مدیران کاروان ها در این اجتماع عظیم حضور خواهند داشت. بسیج دانشجویی همچنین یک سری مجوز خروج و پرداخت وثیقه را بر عهده گرفته تا این جریان تسهیل شود. بر همین مبنا برآورد می کنیم از یزد هزار نفر به صورت فردی، گروهی و سازمانی در پیاده روی اربعین حضور یابند.
راسخی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان یزدی از اردوهای جهادی اعلام کرد: امسال 800 نفر از دانشجویان یزدی در با حضور در روستاهای محروم در اردوهای جهادی شرکت کردند. البته این حرکت ها در قالب اردوهای یک، دو و سه روزه استمرار خواهد یافت.
وی گفت: نباید هر مشکلی داریم به حساب انقلاب بگذاریم، معتقدیم اگر مشکلی هست به خاطر جریان غیرانقلابی است، چرا که انقلاب ما در ذات خودش شفاف و پیشرو است.
رئیس بسیج دانشجویی یزد با انتقاد از پایمال شدن عزت کشورمان در قراردادهای سوال برانگیز اخیر گفت: انقلاب ما مرزهای دنیا را درنوردیده است. یک زمانی ما در 5 کیلومتری اهواز مشغول دفاع از کشورمان بودیم اما الان عمق استراتژیک ما تنگه باب المندب است. با این حال بعضی ها در داخل دارند دارند از انقلاب جا می مانند.
عصرفرهنگ
ارسال نظرات