خبرهای داغ:
مدیر مرکز علمی و فرهنگی دارالحکمه کانادا در ایران:
آن چیزی که یک کشور را می‌تواند جاودانه کند، اول فرهنگ و اخلاق و دوم اقتصاد است. دشمنان با فروش کالایشان همچون برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی، دو سود می برند؛ هم فرهنگ ما را متزلزل می‌کنند و هم اینکه در حوزه تجارت، سود کلان به دست می‌آورند.
کد خبر: ۸۷۵۳۲۲۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا ابوالفضلی در برنامه گفت‌وگوی فرهنگی رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: آن چیزی که یک کشور را می تواند جاودانه کند، اول فرهنگ و اخلاق و دوم اقتصاد است. دشمنان با فروش کالایشان همچون برنامه های شبکه های اجتماعی، دو سود می برند؛ هم فرهنگ ما را متزلزل می کنند و هم اینکه در حوزه تجارت سود کلان به دست می آورند.

برنامه "گفت وگوی فرهنگی" با موضوع (نقش روحانیت و طلاب در فضای مجازی) و با حضور علیرضا ابوالفضلی مدیر مرکز علمی و فرهنگی دارالحکمه کانادا در ایران روانه آنتن شد.

ابوالفضلی با تصریح بر اینکه مسائل استراتژیک اجتماعی از سوی کشورهای مستکبر تبیین شده است، گفت: این کشورها برای اینکه بخواهند دین، آرمان و فضای فکریمان را به ویژه در جوانها تحت تاثیر قرار دهند، از هر راهی استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود یک دهه جنگ نظامی به ما تحمیل شد و با ابزار تسلیحاتی علیه ما اقدام کردند که تاثیرات نامطلوبی بر کشور ما داشت. بعد از حدود یک دهه یا بیشتر؛ جنگ فرهنگی، با ابزار مد و استفاده از روشهای ترویج و توسعه مد در ایران در جریان بود. در دهه اخیر بیشتر شاهد هستیم که اخلاق ما تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این مسئله در بحث آسیب شناسی و دشمن شناسی باید با تامل نگاه شود.

مدیر مرکز علمی و فرهنگی دارالحکمه کانادا در ایران تصریح کرد: در حال حاضر در خانواده‌ها شاهد هستیم که اخلاق فرزندانمان تحت تاثیر قرار گرفته است و هر چه پیش می‌رویم این خصوصیتهای اخلاقی از اصالت خود دور می‌شود. یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ نیز اخلاق است. نگاه ایشان همیشه در حوزه اخلاق بوده است و تاکید کرده‌اند که خانواده‌ها از نظام ایرانی و اسلامی پیروی کنند که متولی این کار هر دستگاه و نهادی می‌تواند باشد.

وی اخلاق در جامعه را کمرنگ دانست و عنوان داشت: بهترین ابزار برای برهم زدن و ایجاد بحران، ابزار رسانه‌ای است و شبکه‌های اجتماعی بهترین ابزار است. دشمن نیز روی آن کار می‌کند و متاسفانه در این زمینه نیز پیشرفت کرده است.

ابوالفضلی مهم‌ترین هدف دشمن را فروش کالایش در عرصه تجارت دانست و اظهار داشت: بعد از تسلیحات نظامی و نفت، فروش لوازم آرایشی و خیلی از کالاهای منحرف کننده، سود خوبی دارند که همگی در اختیار دشمنان است. بنابراین هدف آنها تنها سود است و کاری هم ندارند که آرمانها و اعتقادات یک جامعه در سطح کلان و خرد چیست.

وی اضافه کرد: آن چیزی که یک کشور را می‌تواند جاودانه کند، اول فرهنگ و اخلاق و دوم اقتصاد است. دشمنان با فروش کالایشان همچون برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی، دو سود می برند؛ هم فرهنگ ما را متزلزل می‌کنند و هم اینکه در حوزه تجارت سود کلان به دست می‌آورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها