خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: جنگ ما، جنگ با مردم شیعه و سنی عراق نبود؛ بلکه جنگ با بعثی‌هایی بود که دشمنانِ سرزمین‌هایِ اسلامی بودند.
کد خبر: ۸۷۵۳۲۲۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن اجتماعات شرکت آلومتک برگزار شد، ضمن تبریک این هفته، اظهار کرد: افزایش توان و قدرت نظامی برای تأمین امنیت مردم ما بسیار لازم و ضروری است.

وی با اشاره به برخی از اظهار نظرها مبنی بر تعدیل قدرت نظامی کشور، تأکید کرد: غلط می‌کنند آن‌هایی که می‌گویند ما به سلاح و موشک نیاز نداریم؛ چرا که امنیت مردم و حفظ و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی مستلزم داشتن نیروی نظامی مقتدر است.

امام‌جمعه قزوین به اهمیت امنیت از نگاه دینی اشاره و خاطرنشان کرد: این‌که در دین ما همواره توصیه می‌شود باید در بالاترین سطح از توان نظامی باشیم، به این خاطر است که دشمنان باید از ما رعب و وحشت داشته و هیچ‌گاه فکر تجاوز به سرزمین ما را نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: دفاع مقدس، دفاع از کشور در مقابل تجاوزگری بعثی‌هایی بود که همه کفر و شرک از آن‌ها حمایت می‌کردند.

وی تأکید کرد: جنگ ما، جنگ با مردم شیعه و سنی عراق نبود؛ بلکه جنگ با بعثی‌هایی بود که دشمنانِ سرزمین‌هایِ اسلامی بودند.

عابدینی اذعان کرد: به برکت دفاع مقدس و به همت دانشمندان کشورمان به سطحی از توان نظامی دست پیدا کرده‌ایم که امریکایی‌ها را در خلیج فارس تحت فشار قرار می‌دهیم و به ناوهای آن‌ها امر و نهی می‌کنیم.

امام‌جمعه قزوین به اهمیت وحدت و همدلی اشاره و یادآور شد: وحدت و همدلی باید بر روی مبانی شکل بگیرد و در نگاه دینی وحدتی مورد پذیرش است که ریشه در توحید و یگانگی خدا داشته باشد.

 

سران مسیحی نجران با مباهله به حقانیت پیامبر اسلام پی بردند

وی در فراز دیگری از سخنان خود به بیست و چهارم ذی‌الحجه، روز مباهله اشاره و به تشریح این واقعه پرداخت و تأکید کرد: عده‌ای از عالمان و روحانیان مسیحیان نجران تصمیم گرفتند به نمایندگی از مردم‌شان برای کشف حقانیت پیامبر اسلام (ص) به مدینه سفر کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند بدانند، کسی که ادعای نبوت و رسالت می‌کند، همان کسی است که حضرت عیسی (ع)، موسی (ع) و ابراهیم (ع) پیش‌بینی کرده‌اند، یا خیر؟ 

عابدینی اظهار کرد: هر پیغمبری که به رسالت مبعوث می‌شد، پیغمبر پیش از خود را تصدیق، پیغمبر بعد از خودش را معرفی و پیغمبر خاتم را بشارت می‌داد؛ همان کاری که امامان ما انجام می‌دادند و یکی از پیغمبرانی که آمدن پیامبر اسلام را بشارت داده، حضرت عیسی (ع) است.

وی گفت: عالمان و روحانیان با رسول خدا، حضرت محمد مصطفی (ص) سخن گفتند، اما این گفتگو به نتیجه‌ای نرسید و در نهایت برای اثبات حقیقت، موضوع مباهله مطرح شد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: مباهله یعنی دو گروهی که با هم مخالفت دارند، به بیابان می‌روند و در آن‌جا از خدا می‌خواهند که هر کدام حق هستند، خداوند آن‌ها را حفظ و گروه دیگر را از میان بردارد و عذاب خود را بر آن‌ها نازل نماید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: مسیحی‌های نجران جلسه‌ای گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که اگر رسول خدا با نزدیکان خود به این مباهله بیاید، حقیقتاً درست گفته و حق با ایشان است.

وی افزود: در روز مباهله پیامبر (ص) دست حسن و حسین را گرفت و با دختر و داماد خود در گوشه بیابان حاضر شد، و منتظر آن شد تا سران مسیحی نجران برای مباهله حاضر شوند ولی آنان با مشاهده آیات صدق پیامبر، عقب نشینی کردند و حقیقت را پذیرفتند.

1001/پ30/ب 

ارسال نظرات
پر بیننده ها