یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با«بسیج»:

فریز نفتی هیچ منافاتی با IPC ندارد

مرادی اظهار داشت: به نظر من ما باید یک دوره از خام فروشی را طی کنیم و به قول معروف پخته فروشی را آغاز کنیم و لذا این پورسه زمان بر است و به سرمایه گذاری نیاز داریم.
کد خبر: ۸۷۵۳۲۶۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

دکتر مرادی کارشناس و استاد حقوق نفت و گاز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره فیریز نفتی که ایران با عربستان امضا کرد گفت: فیریز نفتی در واقع یک پورسه ای است که از تولید مازاد نفت را جلوگیری می کند و باعث می شود تا بازار نفت ثبات بیشتری در خرید و فروش داشته باشد. با عقد این عهدنامه شاهد بودیم که 1 تا 2 دلار به قیمت نفت اضافه شد.

وی افزود: فریز نفتی هیچ منافاتی با قراردادهای IPC ندارد و این دو یک مقوله جدا از هم هستند. چهارچوبی که اوپک برای فریز نفتی ترتیب داده است برای ایران نبوده و ما همگی مخالف این قاعده هستیم ولی به این موضوع معتقدیم که قیمت نفت باید یک ثبات خاصی داشته باشد. ما در شرایط تحریم اوضاع صادرات و فروش نفت نابسامان بود و برای برگردان شرایط قبل از تحریم چاره ای جز همکاری با اوپک نخواهیم داشت.

مرادی در پاسخ به این سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا شرایط قبل از تحریم خام فروشی مطلق نخواهد بود، اظهار داشت: به نظر من ما باید یک دوره از خام فروشی را طی کنیم و به قول معروف پخته فروشی را آغاز کنیم و لذا این پورسه زمان بر است و به سرمایه گذاری نیاز داریم.

ارسال نظرات