خبرهای داغ:
جانباز و راوی دفاع مقدس در یادواره شهدای فرهنگی بادرود گفت: شکست عملیات کربلای 4 مقدمه پیروزی بزرگ رزمندگان در عملیات کربلای 5 شد.
کد خبر: ۸۷۵۳۳۵۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسماعیل شریفیان ظهر امروز در یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز بادرود در مدرسه مکتب الزهرا خالدآباد اظهار کرد: امروز اینجا گرد هم جمع شدیم تا یاد کنیم از کسانی که روزی به خاطر اسلام و خاک و ناموسشان جانانه ایستادند و چنان درسی به استکبار و دشمنان اسلام دادند تا قصد تجاوز به کشور ما و هیچ‌کدام از کشورهای اسلامی دیگر را نداشته باشند.

وی که در زمان جنگ تحمیلی در لشکر امام حسین و در گردان یونس خدمت کرده است و همچنین خط‌شکن 5 عملیات بوده، افزود: در عملیات کربلای 4 شکست خوردیم، همه‌جا از پیروزی می‌گویند ولی من از شکستی می‌گویم که منجر به پیروزی بزرگ شد.

جانباز و راوی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کربلای 4 بزرگ‌ترین عملیاتی بود که به دلایل مختلف شکست خورد. یکی از آن دلایل اینکه آمریکایی‌ها دخالت کردند و اطلاعات ما را به‌ وسیله جاسوسان و تجهیزات ماهواره کسب کردند، دلیل دیگر دادن تجهیزات توسط ابرقدرت‌ها به دشمن بود؛ صدام 9 برابر نسبت به اول جنگ مسلح شد و انواع سلاح‌ها در اختیار او بود.

وی به آسیب‌های نفوذ و ضربات مهلکی که نفوذ به یک مملکت وارد می‌کند اشاره کرد و دراین‌باره گفت: جریان نفوذ همه‌ جا به ما ضربه است. منافقین ایرانی بین رزمندگان ما نفوذ می‌کردند و اطلاعات ما را به دشمن می‌دادند.

شریفیان شکست کربلای 4 را باب الفتح کربلای 5 نامید و در این‌ باره گفت: ده روز بعد از عملیات کربلای 4 عملیات بزرگی رخ داد به نام عملیات کربلای 5 که این عملیات با غرور رزمندگان و فرماندهان که خالصانه و با توسل و توکل بر خدا جنگیدند با موفقیت تمام به پیروزی رسید.

وی گفت: 3 ماه تمام هر روز در شلمچه نبرد بود وجب‌به‌ وجب زمین گلوله خورد تا ما ارتش عراق را متلاشی کردیم، در این عملیات 50 هزار عراقی کشته شدند و ما 25 هزار شهید در کربلای 5 داشتیم.

جانباز و راوی دفاع مقدس بیان کرد: با اینکه دشمن 9 برابر مسلح بوده با این‌ حال جلوی رزمندگان ما کم آورد. در این عملیات که هدف تصرف بصره بود تا موازنه جنگ را هم بزنیم، ما به خواسته‌مان رسیدیم و حرفمان را که حرف امام راحل و انقلاب بود به گوش جهانیان رساندیم.

شریفیان ادامه داد: بلایی به سر دشمنان بعثی درآوردیم که دشمن قطعنامه را قبول کرد. آن‌ها نتوانستند جلوی غیرت ایرانی و روحیه ولایت‌مداری و شهادت دوستی رزمندگان ما را بگیرند.

وی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان نباید آینده را رها کنید شما باید در پی غرامت و خسارت‌های جنگ باشید و مواظب باشید در جنگ نرم خوابتان نبرد امروز هم باید قدر امنیت کشور خود و شهدای مدافع حرم را بدانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها