خبرهای داغ:
آيت الله نمازي:

توسعه و ترويج فرهنگ كتابخواني نیازمند مشوق هاي كاربردي و تأثيرگذار است

آیت الله نمازی در سی و نهمين جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان و چهارمين جلسه اين شورا، گفت: براي توسعه و ترويج فرهنگ كتابخواني درجامعه بايد از مشوق هاي كاربردي و تأثيرگذار استفاده شود.
کد خبر: ۸۷۵۳۳۶۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز سی و نهمين جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان و چهارمين جلسه اين شورا در سال جاری با تبريك هفته دفاع مقدس و گراميداشت ياد و خاطره شهدا، گفت: براي توسعه و ترويج فرهنگ كتابخواني درجامعه بايد از مشوق هاي كاربردي و تأثيرگذار استفاده شود.

وي هديه كتاب را تنها يكي از راه هاي ترويج و توسعه فرهنگ كتابخواني درجامعه دانست و تصريح كرد: تنها صرف هديه كتاب در ترويج و توسعه فرهنگ كتابخواني نمي تواند تاثيرگذار باشد.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه تنها صرف اهداي تابلو، تنديس، تقديرنامه و لوح سپاس به عنوان مشوق ترويج فرهنگ كتابخواني نمي تواند مؤثر و تاثيرگذار باشد، تصريح كرد:تنها صرف اهداي تابلو و تقديرنامه و لوح سپاس هيچگونه كاربردي در زندگي افراد ندارد و به تنهايي نمي تواند مشوق‌هاي خوبي در فرهنگ كتابخواني باشد.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره فعاليت‌هاي خوب انجام شده براي برگزاري كنگره محتشم كاشاني، ضمن تقدير از دست اندركاران و كميته هاي فعال اين كنگره، يادآور شد: برخي اقدامات انجام شده، اقدامات حاشيه‌اي است، كار اصلي كنگره معرفي شخصيت محتشم كاشاني و معرفي آثار محتشم است.

در ادامه حجت الاسلام منصور فرجي مدير حوزه علميه كاشان، از كيفيت و ماهيت كتابها بعنوان دو چالش مهم پيش روي حوزه كتاب و كتابخواني نام برد و اظهارداشت: حوزه علميه كاشان آمادگي خود را براي آموزش مربيان با هدف آموزشهاي كتابخواني و روشهاي قصه خواني براي كودكان كه در توسعه فرهنگ كتابخواني موثر است اعلام آمادگي مي‌كند.

وي برلزوم تأسيس كتابخانه اختصاصي سيدالشهداشناسي در شهرستان كاشان تأكيد كرد و ادامه داد: با جمع آوري كليه كتابهايي كه درباره سيد الشهدا نوشته است مي توان كتابخانه سيدالشهدا شناسي را با برخورداري از كتابها و منابع معتبر تأسيس كرد.

مدير حوزه علميه كاشان، همچنين تهيه و توزيع كتابهاي كوچك و مفيد با صرف 10 دقيقه مطالعه كتاب را يكي از راه هاي توسعه و ترويج فرهنگ كتابخواني اعلام و اذعان كرد: چنانچه كتابهاي كوچك در مراكز عمومي و اتوبوسها در اختيار مردم قرار بگيرد تحولي بزرگ در فرهنگ كتابخواني به وجود خواهد آمد.

به گفته وي، طرح استفاده از كتابهاي كوچك و با زمان 10 دقيقه مطالعه در شهرستان كاشان مي‌تواند به عنوان الگو به سراسر كشور معرفي‌كرد.

حجت الاسلام فرجي در ادامه يادآور شد: حوزه علميه كاشان همزمان با برگزاري كنگره محتشم كاشاني آمادگي برگزاري همايش شعر عاشورايي ويژه خانواده هاي طلاب و روحانيان دارد تا خانواده هاي طلاب و روحانيان آثار خود را براي اين همايش ارسال‌ كنند.

سيد محمد ناظم رضوي شهردار كاشان نيز برگزاري كنگره محتشم كاشاني را فرصت مغتنمي براي معرفي تاريخ به ويژه تاريخ تشيع و دوره محتشم كاشاني در زمان صفويه دانست.

شهردار كاشان همچنين، محل فعلي مقبره محتشم كاشاني در بافت فرسوده و متروكه كاشان را محل مناسب و در شأن و جايگاه محتشم كاشاني ندانست و افزود: كار بازسازي گذرهاي تاريخي منتهي به مقبره محتشم كاشاني در دستور كار شهرداري كاشان قرار گرفته است.

سيد محمد ناظم رضوي در ادامه طرح استفاده از كتابهاي كوچك با 10 دقيقه زمان مطالعه مفيد را طرح مهمي در توسعه فرهنگ كتابخواني و اعلام كرد و گفت: نذر كتاب نيز يكي از طرح هاي خوب ترويج فرهنگ كتابخواني است كه شهروندان كاشاني مي‌توانند با استفاده از فضاي حسينيه ها در اين طرح مشاركت داشته باشند.

ارسال نظرات