خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا گلستان گفت: دوران دفاع مقدس پس از 28 سال ،خاطرات آسمانی و ناگفته هایی دارد که تنها گنجینه بازگویی آن رزمندگان ومادران وهمسران شهدا هستند.
کد خبر: ۸۷۵۳۴۰۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، حجت الاسلام رعایتی در مراسم نهضت روشنگری هفته دفاع مقدس که در سپاه کلاله برگزار گردید، اظهار کرد: وقتی که انقلاب پیروز شد و دشمن فهمید که دیگر در مقابل ایران نمی تواند بایستد دشمنی خود را از همان زمان انقلاب آغاز کرد تا اینکه  جنگ هشت سال دفاع مقدس فرا رسید.

 وی افزود: برای اینکه صدام در جنگ تنها نباشد کشورهای عربی و غربی به صدام پول می دادند در حالی که کشور ایران تنها 7 میلیارد دلار پول داشت و 2.5 الی 3میلیارد ازاین مبلغ صرف جنگ می شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا گلستان در ادامه گفت: دشمنان بارها سعی کردند تا خرمشهر را از دست ایرانیان بگیرند و حتی از طریق منافقانیکه در ایران بودندنقشه های زیادی را پی ریزی کردند به عنوان مثال: بنی صدر که در آن زمان فرمانده کل قوا بود از حیله های فراوانی استفاده می کرد تا در حمله دشمن مهمات را به جلو پیش می برد و به کشورخیانت کند.در آن زمان مردان خدا مثل شهید چمران و شهید علم الهدی یک تنه مقابل دشمنان صف آرایی میکردند.دشمن احساس کرد که نمیتواند پیروز شود حتی ازهواپیما های پیشرفته فرانسوی استفاده می کردند ولی همه اینها با مشاوره امام خامنه ای رئیس جمهور وقت توانستند هواپیمای پیشرفته فرانسه را هم نابود کنند.   

وی افزود: خاطرات و ناگفته هایی از لحظات و روزهای هشت سال دفاع مقدس و برگرفته از ارزش ها و فداکاری و از خودگذشتگی هایی است که حالا با گذشت سالها در حکم معجزه رخ می نماید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا گلستان گفت: در عملیات فتح المبین برای عبور از معبر مین چاه کن هایی از یزد که اغلب پیرمرد و نحیف بودن داوطلب می آمدند و با تمام عشق کار مین زدایی را انجام می دادند.


حجت الاسلام رعایتی با بیان اینکه محمد بداقی که به عنوان بی سیم چی نمونه کشور انتخاب شده و مدال شجاعت و ایثار دریافت کرده است افزود: دفاع مقدس در همان هشت سال تمام نمی شود ، از جمله شاخص های آن دوران همان مادری است که بعد از سالیان سال خانه قدیمی اش را عوض نمی کند تنها به این دلیل که جاوید الاثرش اگر روزگاری خواست برگردد راه خانه را گم نکند.


وی اذعان کرد: دفاع مقدس هنوز هم در خاطرات آن مادری که هر چهار فرزندش را به جبهه فرستاده بود به قوت خود باقی مانده است ، احساسات مادرانه خود را چگونه بین این چهار فرزند رزمنده اش تقسیم می کرد ، زمانیکه یکی از آنها برای مرخصی از جبهه برمی گردد، آن دیگری زخمی شده و از دو تای دیگر خبری ندارد 

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا گفت:مادران وهمسران شهید ، گنجینه ای ارزشمند از ارزش ها و رشادت های مادرانه هستند که کمتر به آنها پرداخته شده است مادری که پنج فرزند او در جبهه شهید می شوند خود نمادی از دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کردند: دفاع مقدس متعلق به مردم است و آنچه که درادبیات دفاع مقدس باید مورد توجه قرارگیرد این است که با این دوره از تاریخ با قهرمانانی ازجنس مردم،خیلی اسطوره ای پرداخته نشود تا باور پذیری و اثرگذاری داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها