امام جمعه شهرستان بروجرد دریادواره شهدای کوی ولی عصر (عج) پایگاه مقاومت بلال حبشی حوزه مقاومت یاسر ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان گفت: عبرت هایی درطول دفاع مقدس وجود دارد که غفلت از آنها خسارت بارخواهد بود.
کد خبر: ۸۷۵۳۴۵۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان : امام جمعه شهرستان بروجرد حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس در چهارمین یادواره شهدای کوی ولی عصر (عج) پایگاه مقاومت بلال حبشی حوزه مقاومت یاسر اظهار کرد : فرصت مناسبی است برای زنده کردن خاطرات شور و حماسه واین ایام فقط شور و حماسه را زنده نمی کند بلکه عبرت هایی درطول دفاع مقدس وجود دارد که غفلت از آنها خسارت بارخواهد بود.

وی افزود : دوران جنگ در هر کشوری دوران حساسی است که برای این دوره حساب ویژه ای باز میکند جنگ توانایی و ناتوانایی های یک ملت را آشکار می کند و قطعا جنگ تحمیلی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی بیان کرد :نظامی تازه استقرار یافته که از ابتدا با گروهک های منافقین دست و پنجه نرم می کرد ،با ۸ سال جنگ نا برابر مواجه شد.در یک طرف تمام کفر با همه امکاناتش به خیال خود می خواست ظرف ۳ روز انقلاب اسلامی را براندازی کند که با اراده خداوند و همت رزمندگان سلحشور ایران نتوانست به اهدافش برسد.

ایشان خاطر نشان کرد:بهترین دلیل برای کارآمدی نظام مبتنی بر ولایت فقیه ۸ سال دفاع مقدس ما بود.در تاریخ کشور ماباوجود اینکه این اولین جنگ کشور بود دشمنان اسلام نتوانستند حتی یک وجب از خاک کشور را بگیرند و این جنگ با پیروزی پایان یافت؛و ماهم به واسطه تعالیم دینی وظیفه داریم از وقایع جنگ تحمیلی اسطوره سازی نماییم و از بزرگان دفاع مقدس تجلیل کنیم.

ترابی افزود : اگر صبر و مقاومت خانواده های شهدا و جانبازان نبود،ملت ایران در این شرایط افتخار آمیز به سر نمی برد؛این امنیت والا که امروز جمهوری اسلامی ایران در این منطقه ناامن برخوردار است به برکت خون شهدا و سلحشوری رزمندگان دفاع مقدس است و از کمترین وظایف ما اجرای چنین مراسماتی در غالب بزرگداشت و یادواره برای شهداست.و اینگونه جلسات روحیه ایثارگری را در نسل دوم و سوم انقلاب زنده می کند.

ایشان در ادامه اشاره کرد : برای الگوسازی و تعلیم مسیر ایثار به جوانان  به شهدا نیاز مندیم که تجلیل عملی از شهدا در راستای اهداف شهدا عمل کردن است وهمواره باید در مسیر شهدا قدم برداریم.

ارسال نظرات