فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: بیداری جامعه یکی از دستاوردهای مهم هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۷۵۳۴۸۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی  در سومین مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و محیط بان لرستان که در سالن همایش محیط‌زیست لرستان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: از پنج هزار سال عمر بشر چهار هزار و 700 سال در کره زمین جنگ بوده است اما تاکنون تنها دو یا سه جنگ ماندگار و اثربخش شده است.
وی جنگ کربلا و هشت سال دفاع مقدس را دو جنگ اثربخش و ماندگار در طول تاریخ بشر دانست و افزود: واقعه کربلا علی‌رغم اینکه ازنظر ظاهری شکست سختی بود اما در تاریخ ماندگار شد و شوری در دنیا ایجاد کرده که هرچه از زمان می‌گذرد عاشورائیان بیشتر می‌شوند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان به دستاوردهای دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جنگ دفاع مقدس سبب اتحاد بین ملت شد به‌طوری‌که قبل از جنگ بین ملت و ارتش مخالفت‌هایی وجود داشت اما دفاع مقدس سبب شد که کینه‌ها برطرف و ارتش با جامعه متعهد شود و با این همراهی بسیار خوب اکنون هیچ اثری از آن رویارویی وجود ندارد.
وی عنوان کرد: هنوز یک سال از انقلاب نگذشته بود که گروه‌های مارکسیست و منافق مطرح می‌کردند که مردم با انقلاب همراه نیستند اما جنگ هشت سال دفاع مقدس نشان داد که مردم همیشه درصحنه هستند.
کشکولی بابیان اینکه جنگ دفاع مقدس سبب حفظ روحیه انقلابی شده است، بیان کرد:  دفاع مقدس سبب از بین رفتن انحطاط فرهنگی شد که از زمان شاه ترویج پیداکرده بود.
وی یکی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس را بیداری جامعه دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس سبب به وجود آمدن وحدت، اعتمادبه‌نفس و خودباوری در کشور شد.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: جنگ دفاع مقدس یک جنگ دینی بود به‌طوری‌که حرکت و انگیزه رزمندگان انقلاب اسلام همه به فتوای مرجع تقلید بود و مسیر کمال را برای انسان باز کرد.
ارسال نظرات