استاندار کردستان گفت: تا زمانی‌که به دین مبین اسلام پایبند باشیم قدرت‌های بزرگ منافع خود را در خطر می‌بینند.
کد خبر: ۸۷۵۳۶۴۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی که در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ بشر پر از تحولات و حوادث تلخ و شیرین، مفید و نامفید و خوب و بد بوده است که این حوادث ما را به جایی رسانده که در دنیای امروز که باید تعریف دنیا را یک دنیای منافع محور نام ببریم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه نگاه انسان‌ها به جای اینکه نگاهی برخواسته از نگاه انسان به انسان باشد، متأسفانه نگاهی منفعت طلب است، افزود: انسان‌ها به عنوان همنوع باید به همدیگر نگاه کنند و برای کسب منافع خود منافع دیگران را به خطر نیندازد، زیرا نتیجه آن جنگ و خونریزی خواهد بود.

وی بیان کرد: وزیر خارجه اسبق آمریکا می‌گوید نه دوست دائمی داریم نه دشمن دائمی بلکه ما به دنبال منافع دائمی هستیم و هرجا که منافع ما بخواهد حضور می‌یابیم و وقتی این نگاه حاکم باشد جنگ‌های ناخواسته به کشورهای دیگر تحمیل می‌شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه هرچه جلوتر می‌رویم جنگ‌ها کمتر می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود این شاهد ضایعات و مشکلات هستیم.

زاهدی در خصوص توان نظامی کشور به ویژه جغرافیای سیاسی کشور و منابع انرژی این منطقه اظهار کرد: ایران کشوری است که همواره مورد هدف قدرتمندان بوده و این مهم موجب شده که قدرتمند شدن این کشور به یک اصل تبدیل شود.

وی افزود: وقتی از قدرت صحبت می‌کنیم منظور تمام قدرت‌های اقتصادی، فرهنگی، توان دیپلماسی و غیره است و باید همه این گزینه‌های مختلف را داشته باشیم تا به فراخور زمان با هر مهر‌ه ای که لازم است بازی خود را پیش ببریم.

زاهدی انقلاب اسلامی ایران را مبتنی بر یک تفکر اسلامی برشمرد و گفت: این فکر و اندیشه مرز نمی‌شناسد و این تفکر بر سایر ظرفیت‌های ایران از جمله وضعیت‌های سیاسی، جغرافیایی و انرژی ایران اضافه می‌شود.

استاندار کردستان ضرورت پایبند بودن به دین مبین اسلام را خواستار شد و گفت: تا زمانیکه به دین اسلام پایبند هستیم قدرت‌های بزرگ منافع خود را در خطر می‌بینند.

زاهدی در پایان اضافه کرد: تا زمانیکه تفکر اسلامی گسترش یابد با بهره‌گیری از این تفکر و توان علم و دانش در همه عرصه‌ها پیروز خواهیم بود و می‌توانیم از منافع مشروع خود دفاع کنیم.

ارسال نظرات