سید جواد حسینی کیا گفت: روانه نمودن تسهیلات داخلی برای خارجی‌ها از سوی صندوق توسعه ملی عقلانی و شرعی نیست و برخلاف فرمایشات صریح مقام معظم رهبری در رابطه با بحث اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۷۵۳۶۴۹
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

سید جواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اظهارات آقای نعمت‌زاده مبنی بر اینکه آقای دوست حسینی رییس صندوق توسعه ملی تسهیلات فراوان برای خارجی‌ها در نظر می‌گیرد نه داخلی‌‍‌ها اظهار داشت: این شیوه پرداخت تسهیلات به خارجی‌ها که توسط صندوق توسعه ملی صورت می‌گیرد خلاف مسیر اقتصاد مقاومتی است و آنچه  در شرایط کنونی اقتصادی کشورمان ضرورت دارد پرداختن به مباحث اقتصاد مقاومتی است .

وی با بیان اینکه در شرایط بحران اقتصادی، ارائه تسهیلات به خارجی‌ها بیکاری را افزایش می‌دهد افزود: عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی به این معنی است که  بر اساس رشد ظرفیت درونی پیش برویم و بتوانیم محتویات مورد نیاز اقتصادی را در داخل تامین کنیم با توجه به شرایط رکود اقتصادی، بیکاری که برخی حوزه‌های اشتغال و معیشت مردم در شرایط بحرانی به سر می‌برند نباید صندوق توسعه ملی فراهم کننده منابع‌ و تسهیلات برای خارجی‌ها باشد.

حسینی‌کیا در ادامه تصریح کرد: روانه کردن تسهیلات داخلی برای خارجی‌ها از سوی صندوق توسعه ملی عقلانی و شرعی نیست و برخلاف فرمایشات صریح مقام معظم رهبری در رابطه با بحث اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطر نشان کرد:  اگر می‌خواهیم رشد و توسعه اقتصادی برای کشورمان را فراهم کنیم و توامندی بیش از گذشته داشته باشد باید جهت استفاده از پتانسیل و ظرفیت داخلی  را  در مسیری قرار دهیم که طبق فرمایشات رهبری معظم قرار داشته باشد  است و جز این مسیر هزینه نکنیم.

ارسال نظرات