رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان از ارسال 100 اثر ادبی توسط شعرای استان به دبیرخانه همایش شعر دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۳۶۸۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی‌عباس داودنیا سه‌شنبه‌شب در مراسم پایانی همایش استانی شعر دفاع مقدس در محل یادمان شهدای گمنام مریوان، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس طلایی‌ترین دوران برای جوانان متعهد و انقلابی ایران اسلامی بود که با قدرت ایمان و توکل به خداوند متعال هیمنه جبهه استکبار را در هم شکستند.

وی افزود: یادآوری رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام امری مهم و ارزشی والا محسوب می‌شود و هر اقدامی در این مسیر شایسته تقدیر است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: این سازمان به منظور پاسداشت دلاورمردی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس طی چند سال اخیر اقدام به راه اندازی انجمن شعر بسیج هنرمندان استان کرده است.

داودنیا خاطرنشان کرد: اساتید برجسته حوزه ادبیات فارسی و ادبیات کردی در استان کردستان با نقش‌آفرینی در این انجمن راه را برای نقش‌آفرینی شعرای جوان استان هموار کرده‌اند و هم‌اکنون شاهد حضور ده‌ها شاعر متعهد و انقلابی در این انجمن هستیم.

وی افزود: سازمان بسیج هنرمندان با توجه به رسالتی که بر عهده دارد از همه فعالیت‌ها در خصوص خلق آثار هنری و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس حمایت می‌نماید و برگزاری همایش استانی شعر دفاع مقدس و کارگاه تخصصی شعر و ادبیات پایداری در استان هم در این مسیر است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان از برگزاری دو کارگاه شعر و ادبیات پایداری در سطح استان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: آثار و تألیفات ادبا و شعرای استان در این حوزه نیز حمایت خواهند شد.

گفتنی است؛ در ادامه این همایش و با حضور منصور دولتی، امجد ویسی و علی‌احسان فریدونی از اساتید برجسته ادبیات استان کردستان کارگاه تخصصی شعر و ادبیات پایداری برگزار شد.

همچنین از چهار اثر ادبی به زبان فارسی و دو اثر ادبی به زبان کردی به عنوان آثار برتر تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات