عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «بسیج»:

صندوق توسعه ملی به جای خارجی‌ها به داخلی‌ها تسهیلات دهد

سید جواد حسینی‌کیا گفت: آنچه از صندوق توسعه ملی و ریاست این صندوق انتظار می‌رود این است که تعهدات خود در برابر داخلی‌ها اعم از ارائه تسهیلات به شرکت‌های خصوصی را فراهم کند.
کد خبر: ۸۷۵۳۶۹۳
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  بر اساس ماده  84 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران (1394 ـ1390) که در حکم اساسنامه صندوق توسعه ملی است؛ 
این صندوق با  هدف تبديل بخشي از عوايد ناشي از فروش نفت و گاز و ميعانات گازي و فرآورده‌هاي نفتي به ثروتهاي ماندگار، مولد و سرمايه‌هاي زاينده اقتصادي و نيز حفظ سهم نسلهاي آينده از منابع نفت و گاز و فرآورده‌هاي نفتي تشكيل مي‌شود.

متقاضیان دریافت تسهیلات ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی باید شرایط عمومی مندرج در نظامنامه ریالی "بخش چهارم ( اشخاص مجاز)" مصوب هیأت امنا صندوق توسعه ملی را دارا باشند. همچنین طرح های ارایه شده توسط متقاضیان دریافت تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی می بایست مطابق با بخش سوم  نظامنامه ریالی در چارچوب فهرست اولویت های پرداخت تسهیلات ریالی مندرج در پیوست شماره 4 باشد.

شرایط اعطای تسهیلات ارزی 

 متقاضیان دریافت تسهیلات ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی باید شرایط عمومی مندرج در نظامنامه ارزی "بخش پنجم ( اشخاص مجاز)" مصوب هیأت امنا صندوق توسعه ملی را دارا باشند. همچنین طرح های ارایه شده از طرف متقاضیان دریافت تسهیلات ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی می بایست مطابق با بخش چهارم  نظامنامه ارزی در چارچوب فهرست اولویت های پرداخت تسهیلات ارزی باشد.

 سید جواد حسینی ‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه آقای دوست حسینی رییس صندوق توسعه ملی  ملزم به ایفای تعهدات مالی در برابر بخش خصوصی داخلی است اظهار داشت: آنچه از صندوق توسعه ملی و ریاست این صندوق انتظار می‌رود این است که تعهدات خود در برابر داخلی‌ها اعم از ارائه تسهیلات به شرکت‌های خصوصی داخلی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی، ارائه تسهیلات به بخش خصوصی داخلی را در اولویت قرار دهد افزود: بخش خصوصی داخلی نیاز به سرمایه‌گذاری و تسهیلاتی دارد که بتواند اشتغالزایی را فراهم کند لذا هر گونه اقداماتی که در جهت توسعه و رشد اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی داخلی  برداشته شود اقتصاد مقاومتی را عملیاتی می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار