با اعزام تیم های درمانی و بهداشتی بسیج جامعه پزشکی و ویزیت بیماران، کمی از دردهای اهالی این روستاها التیام یافت و اهالی این روستاها می گفتند چشم امیدمان اول به خدا و بعد به بچه های بسیج است که مرتبا به روستا سر زده و بیماران را ویزیت می کنند.
کد خبر: ۸۷۵۳۷۷۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛کم نیستند روستاهای باصفا با مردمانی مهربان وصمیمی که در نزدیکی شهر ما زندگی می کنند، زندگی ساده اما پر از مهر و محبت که می توان این صمیمت را در بین اهالی روستا به نظاره نشست.

روستاهایی که با توجه به فاصله کم یا زیاد بودنشان از شهر، با وجود همه کمبودها و نبود امکانات اما زندگی می کنند، روستاهایی که از کمترین امکانات بهداشتی و درمانی محروم هستند و تا کنون مسئولین شهر به این روستا سرکشی نکرده اند.

فرصت های زیادی در طول سال مهیا می شود تا به بهانه هایی میهمان اهالی روستایی شوی که زندگی کردن را با وجود همه سختی هایش معنا کرده اند، به راستی که زندگی در این روستاها رنگ و بوی دیگری دارد.

به مناسبت های مختلف تیم های بهداشتی و درمانی بسیج به مناطق محروم اعزام می شوند و ویزیت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در اختیار مردمان روستا قرار می گیرد، امسال هم همراه شدیم با تیم درمانی که از بروجرد به روستایی محروم و دور افتاده اعزام شد.

با گذر از جاده و راه روستایی به روستای عود مولا رسیدیم، روستایی دور افتاده با مردمانی با صفا که قرار بود با اعزام این تیم درمانی، بخشی از دردهای اهالی این روستا تسکین یابد.

در میان روستا خانه های کاه گلی هم دیده می شد، اینجا خبری از امکانات نیست، وقتی آمبولانس به روستا رسید، جمعیت اندکی از اهالی دور خودروی آمبولانس تیم پزشکی جمع شدند و دردهای خود را با پزشک تیم مطرح و بعد از معاینه، داروهای خود را دریافت می کردند.

در این میان پیرزن و پیرمردی رنج کشیده در اتاقی در روستای عود مولا با دیدن پزشک بسیجی لبخند بر لبانشان جاری شد و دردهای ناگفته خود را بیان کردند، گاهی از تحمل این همه رنج گریه می کردند.

"خانم بس" نام پیرزنی بود که با تحمل همه سختی های زندگی اما باز هم مهر و محبت را فراموش نکرده بود، می گفت: پنج سال است که همسرم به علت سکته مغزی فلج و خانه نشین شده است و تا کنون به جز تیم پزشکی بسیج هیچ کسی به ما سر نزده است.

چشم امیدمان اول به خدا و بعد به بچه های بسیج است

وی که در چشمانش دنیایی حرف نگفته داشت درد دل می کرد و اضافه کرد: توان بردن همسرم را به بیمارستان شهر ندارم و دست تنها هستم و برای امرار معاش از چند تا گوسفند نگهداری می کنم و به زندگی ادامه می دهم.

چشم امیدم به خدا و بعد به بچه های بسیج است چرا که تا کنون چندین بار به این روستا آمده اند و خدمات زیادی را به مردم روستا ارائه داده اند.

خانم بس از جوانان اردوهای جهادی برایمان گفت که چند هفته قبل جوانانی به روستای ما آمدند که خودشان می گفتند به عنوان اردوی جهادی به روستا آمده اند و همسرم را مورد معاینات پزشکی قرار دادند و کمک زیادی به ما کردند.

گرچه تا کنون هیچ یک از مسئولین به روستای ما سرنزده اند اما جوانان بسیجی و تیم های پزشکی به این روستا در طول سال آمده و ما را فراموش نکرده اند، ما هم دعاگوی آنها هستیم.

تیم پزشکی با مهربانی تمام مردم روستا را مورد معاینات پزشکی قرار داد و توصیه های لازم پزشکی را به انان می دادند و بیماران را معاینه می کردند.

در این میان بود که دانش آموزان اهالی روستا از راه رسیدند و وقتی متوجه شدند تیم پزشکی به این روستا سفر کرده، برای روز مبادا از پزشک داروی سرماخوردگی گرفتند.

خانمی بچه در بغل خود را به آمبولانس تیم پزشکی می رساند و از آنها داروی مسکن برای کودک خود می خواهد و اینگونه است که دردهای محرومیت کمی التیام می یابد.

"عبدالستار فتحی" رئیس بسیج جامعه پزشکی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: در طول سال به مناسبت های مختلف مانند ماه رمضان، هفته دفاع مقدس، هفته سلامت تیم های پزشکی به مناطق محروم در قالب تیم های عمومی و تخصصی اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: تیم های پزشکی به روستای محروم و دورافتاده ای اعزام می شوند که فاقد مرکز بهداشت بوده و علاوه بر ویزیت بیماران، داروی رایگان هم در اختیار انها قرار داده می شود.

به گفته از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 15تیم پزشکی و درمانی به مناطق محروم بروجرداعزام شده اند و البته در طول یک ماه نیز پزشک هایی برای ویزیت بیماران به این روستاها اعزام می شوند.

فتحی اظهار داشت: در صورتی که بیمار نیاز به عمل جراحی و بستری در بیمارستان داشته باشد، پزشکان اعزامی اقدامات لازم را انجام داده و بیماران با اعزام به بیمارستان های شهر تحت درمان قرار می گیرند.

اعزام اکیپ بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم روستاهای شهرستان بروجرد

وی بیان کرد: پزشکان زیادی هستند که وقتی به روستاها برای ویزیت بیماران مراجعه می کنند و از نزدیک با محرومیت در روستاها آشنا می شوند، در دوره های بعدی مشتاقانه برای اعزام اعلام امادگی می کنند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی بروجرد تصریح کرد: روز گذشته به مناسبت هفته دفاع مقدس سه تیم پزشکی به روستاهای مناطق محروم بروجرد اعزام شدند و بیش از 200 قلم دارو در اختیار اهالی این روستا قرار گرفت.


ارسال نظرات