خبرهای داغ:
رئیس جمهور در جمع مردم قزوین:

عدم محدودیت علمی برای ایران/رشد اقتصادی تا پایان سال به بیش از 5 درصد می‌رسد

رئیس جمهور در جمع مردم قزوین اظهار کرد: ما در مذاکرات گفتیم که هیج محدودیتی برای رشد علمی وجود ندارد، ایران در مذاکرات از حقوق ایرانیان و همه کشور های در حال توسعه دفاع کرد.
کد خبر: ۸۷۵۳۸۲۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین دکتر روحانی رئیس جمهور لحظاتی پیش در جمع مردم قزوین اظهار کرد: دفاع مقدس در سایه ایستادگی ایثار و انگیزه های دینی ملت بزرگ ایران توانست به پیروزی دست یابند، اگر در میان مردم اختلاف بود و کمر همت را برای ایثار و فداکاری نمی‌بستند و در برابر متجاوزین صبر را پیشه خود نمی ساختند امروز نمی‌توانستیم در دفاع مقدس به پیروزی دست یابیم.

وی ادامه داد: امروز هم منافع ما در حفظ انسجام و اتحاد در زمینه پیروزی است، من به مردم ایران و قزوین عرض کنم، در اجلاس غیرمتعهدها در آمریکای لاتین و سوغات سفر از سازمان ملل را عنوان کنیم و در راستای رهنمون‌های مقام رهبری برسانم.

دکتر روحانی تصریح کرد: سه سال قبل هرکس به سازمان ملل می‌رفت شرق و غرب و مزدوران آنها علیه ایران بودند و در همه جلسات، لحن آنان توصیه بود که چرا در امور سایر کشور ها مداخله می کنید، سوال میکردند چرا بمب تولید می‌کنید امسال در سخنرانی و جلسات و ملاقاتها  که با بیست و دو نفر از رهبران جهان داشتم در اولین فرصت تبریکم به ملت ایران برای حفظ حقوق ایران عزیز بود. رئیس جمهور با اشاره به بیانات روسای سایر کشور ها اذعان کرد: کشور های غیر متعد می‌گفتند: پیروزی ایران در مسائل هسته ای دفاع از حقوق خودتان نبود بلکه دفاع از تمام کشور های در حال توسعه بود.

وی با اشاره به موضع ایران اسلامی در طول مذاکرات تبیین کرد: ما در مذاکرات گفتیم شما نمی‌تواند محدودیت علمی ایجاد کنید، ما از حقوق ایرانیان و کشور های در حال توسعه دنیا  دفاع کردیم، این پیام ایران در جمع کشور های  غیرمتعهد بود.

روحانی ابراز کرد: اگر امسال سخن تندی بود، سخنی بود که به کشورهای بمب باران کننده و حمله کننده به امثال یمن بود.

وی عنوان کرد: شما جوانان بزرگ با ایستادگی‌تان چهره ایران را در برابر جهانیان عوض کردید، هر دست‌ آوردی داشتیم در سایه ملت و رهبری بوده است، این شما بودید که همواره یاریگردر عرصه های مختلف بوده اید.

 رئیس دولت بیان کرد: ما قلب شما و دل شما بودیم، ما امروز باید در سرتا سر جهان از پسا برجام به نفع جهان و منطقه و ایران استفاده کنیم، دیگر گذشت که ایران را به حمایت از تروریست متهم می‌کردند، دیگر گذشت که  ایران را به داشتن بمب هسته ای متهم می کردند.

وی اضافه کرد: امرورز جهان ایران را می‌شناسد، حالا زمانی است که سخن از سرمایه گذاری و ایفای نقش برای ثبات  منطقه است، امروز ایران توانسته است  چهره خود را  برای جهانیان نشان دهند.

رئیس جمهور با اشاره به افت قیمت نفت و وضعیت کشور های نفت محور اذعان کرد: می‌بینید که به خاطر افت قیمت نفت برخی کشورها دچار چه وضعیتی شده اند؟ شما می‌دانید در ونزولا بیش از 475 درصد بوده است، شما می دانید عربستان به خاطر کاهش قیمت نفت حقوق همه کارمندان را کاهش داده است و با تولید 10 میلیون بشکه نفت 100 میلیارد دلار درآمد داشت؟ چرا بزرگان  کشور، نمایندگان و نویسندگان واقعیت را برای مردم نمی‌گویید؟

وی تشریح کرد: در همه کشور های تولید کننده نفت ارزش پول ملی سقوط کرده، بنده به کشور های صادر کننده نفت گفتم که شما چند صد میلیارد دلار از ذخایر استفاده کردید، ما 20 در صد به ذخایر هم اضافه کردیم، ما باید امروز خودمان را برای توسعه کشور آماده کنیم، روند اقتصادی کشور رو به رشد است.

دکتر روحانی یادآور شد: سال گذشته 8 میلیون تن و امسال یازده و نیم ملیون تن  از کشاورزان گندم  خریداری شده است، در صنعت حرکت روبه جلو است و استاندار به بنده قول داد 1000 مرکز اقتصادی که با تمام ظرفیت کار نمی کنند فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: بخش صنعت اشتغال و کشاورزی ما پیشرفت را نشان می‌دهد و ما قبلا گفتیم که رشد اقتصادی ما 5 درصد خواهد بود و امسال به شما قول خواهیم داد که رشد اقتصادی ما بیش از 5 در صد خواهد بود.

رئیس جمهور توضیح داد: برای توسعه استان که در تهران تصمیم گرفته شده است در جلسه شورای اداری استان قزویم اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات کمبود اب در سطح استان قزوین اذعان کرد: شما مشکل  آب دارید و برداشت منابع با توان زمین مناسب نیست و می‌تواند این روند برای ما مشکل ساز باشد، ما باید آب کشاورزی را درست استفاده کنیم و مردم ، ما باید  بهینه استفاده کنیم.

رئیس دولت ابراز کرد: دولت امسال بیش از 20000زمین کشاورزی با آبیاری نوین احیا خواهد کرد، قبلا 20000هکتار  آبیاری نوین با خدمات دولت و خود مردم بوده است و دولت در این مدت بیش از 5000 هکتار انجام داده است و تا پایان سال به بیش از 20000کتار دیگر افزایش خواهد داد.

روحانی گفت: ما برای انتقال آب سد طالقان به قزوین است که تصمیمات خود را تبیین و اعلام خواهیم کرد و مورد دوم راه و راه آهن است، مردم باید بتوانند از مسیر زنجان و تهران و رشت با راه آهن تردد کنند، دو خطه شدن را آهن از قزوین به تهران در سال آینده انجام خواهد شد و راه آهن قزوین به رشت هم کارهایش باید هرچه زودتر انجام شود.

وی در پایان تبیین کرد: در زمینه راه و اتوبان‌هایی که باید انجام شود  و در زمینه اب  و برق  در پایان سفر انجام خواهد شد و یک نیروگاه با توان اف و باز سازی نیروگاه شهید رجایی انجام خواهد گردید و نیز در زمینه بهداشت و بیمارستان‌ها و زمینه فرهنگی و ورزشی  کار هایی انجام شده است که مجموعه کار ها و طرح ها بیش از 50 است که با اعتبار 903 میلیارد تومان خواهد بود.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها